vnuk
MIna
Dobrý den, moj vnuk berie pervitín , rodičia už nad ním zlomili hul.Mna ,babičku to velmi trapi , poradte mi čo mám robit ako by som mu mohla pomoct. Bývam až na Slovensku a moja dcera sa odmietla so mnou o tom bavit, s tým , že už mu nie je pomoci, Prosím Dakujem

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše trápení i pocity bezmoci. Asi tušíte, že dokud Váš vnuk nezatouží po změně a nezačne pro svoje uzdravení sám něco podnikat, těžko se něco změní, respektive vůbec nic.
Co můžete udělat, až vnuka uvidíte, říci mu, že ho máte ráda, máte o něj strach a nabídnout mu kontakty na odbornou podporu a pomoc, na zařízení, služby pro uživatele návykových látek  a svépomocná společenství, která může kontaktovat a o všem si popovídat.
Sama můžete, pokud byste o to stála, zavolat a domluvit si termín osobní schůzky s pracovníky některého zařízení, které poskytuje bezplatnou podporu a pomoc, včetně poradenských konzultací rodinným příslušníkům a blízkým uživatelů návykových látek, kde se dozvíte, co můžete pro sebe i pro vnuka v tak náročné situaci podniknout, jak s ním komunikovat, co je pomoc, a co už naopak ne. Zároveň Vás seznámí s možnostmi, jestli, a jak se lze pokusit podpořit motivaci vnuka ke kontaktu s odborníky, nebo svépomocným společenstvím a případné léčbě.
Bohužel nemáme podrobný přehled o tom, jak v současné době koronaviru a karanténních opatřeních fungují adiktologické služby na Slovensku. Více se dozvíte na jejich stránkách, nebo od pracovníků konkrétních služeb z telefonického rozhovoru.
Kontakty na zařízení a služby na Slovensku, odbornou podporu a pomoc, také na svépomocná společenství uzdravujících se a uzdravených závislých, najdete zde:
Liečba závislostí Slovensko, Drogový informačný portál:
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
http://www.infodrogy.sk/
http://www.drogy.org/
Platforma mimovládnych organizácií v oblasti drog:
Organizácie Plán B n.o, OZ Pomocná rukaOZ PrimaRE/set, o.z. a Združenie STORM, súčasťou Platformy mimovládnych organizácií v oblasti drog.
OZ Odyseus:
https://www.ozodyseus.sk/
http://www.odyseus.org/index.php?option=com_contact&view=category&id=54&Itemid=57
Združenie STORM o.s.
http://www.zdruzeniestorm.sk/
Anonymní narkomani SK:
http://www.anonymninarkomani.sk/
NA on line stretnutia:
http://navideomeeting.com/
Dotazu jsem porozumněl tak, že tím, kdo v tomto čase potřebuje pomoc především, jste Vy.
Doporučuji Vám tedy nezůstávat v trápení sama a promluvit si nejen o něm s odborníky, ale i s někým dalším z okruhu rodiny, přátel a blízkých, kromě dcery, jejíž postoj chápu a nedivím se.
Přeji Vám vše dobré, držím palce,
buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.