Bratrova závislost na marihuaně
Richard
Dobrý den,
jedna se o mého bratra, je mu 31 let a na marihuaně je závislý cca 8 let. Poslední dobou to sním ale jde z kopce a už mu nikdo nevěří, když říká že má vše pod kontrolou. Bez marihuany nemůže být jediný den, jeho charakter se hrozně změnil, je nedochvilny, neřeší věci, je schopný mluvit stále dokola o blbostech a základní lidské návyky se u něj vytrácí - koupel, čištění zubů, starost o své tělo. Jakoby mu úplně přeplo v hlavě. Rodiče zastávají názor že už je dospělý a je to jeho život, já jsem tak jediný kdo mu chce pomoct a vím že to sám nezvládne, bohužel na mě moc nedá, jelikož jsem o 12 let mladší než on. Budu rád za jakoukoli radu.

Odpověděl: Markéta Kordová
Richarde, dobrý den,
zkuste bratrovi navrhnout, aby se nezávazně podíval na tyto stránky: www.koncimshulenim.cz - jde o bezplatnou a nezávaznou léčebnou intervenci pro netu (plnění denních záznamů, úkoly, chaty s terapeutem). Nemusí nutně hned začít abstinovat, může si jen nastavit limit spotřeby a třeba dostat svou situaci více pod kontrolu a získat náhled.
Netuším, odkud jste, pokud by pro Vás nebylo obtížné navštívit naši Poradnu pro rodiče a další rodinné příslušníky v Praze, můžete přijít osobně celou situaci více podrobněji zkonzultovat, případně si zavolat, kontakty v odkaze.
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Zde základní informace pro blízké osoby: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Pokud se budete potřebovat na cokoliv doptat, neváhejte se ještě ozvat.
Hezké Velikonoce, MK