alkoholik?
peci
dobry den, mam kamarada ktery pije casto alkohol,nekdy i petkrat tydne, rano v kocovine nema problem otevrit pivo nebo koralku a zacit den s chuti znovu... nekolikrat se stalo ze se pomocil jak u sebe tak u znamych doma,jednou (co ja vim) skoncil.na.kapackach v nemkcnici... o alkoholu mluvi jako o leku, m jej za lek... prihod k chovani je milion.... jedna s o.znamky alkoholismu? jak nejlepe popudlivemu cloveku rici /naznacit ze je neco v neporadk?

Odpověděl: Amrit Sen
Peci, zdravím Vás,
díky za důvěru. Jak situaci a stav kamaráda popisujete, s velkou pravděpodobností a závislost na alkoholu půjde. Odpusťte, nerozumím úplně tomu, co máte v úmyslu po tom všem kamarádovi naznačovat.
Dokud on sám nenahlédne svoje pití, jako problém a nezačne ze své vůle něco podnikat, respektive nekontaktuje odbornou podporu a pomoc, nebo nezačne navštěvovat setkání svépomocného společenství uzdravujících se a uzdravených závislých, můžete se svléci z kůže a rozkrájet na kousíčky, ale nezmění se nic.
To však neznamená, že s ním nemůžete otevřeně promluvit, říci mu, že ho máte rád, že je pro Vás důležitý a máte o něj strach, je na Vás, jestli, a jak to přes jeho popudlivost risknete. Zároveň mu můžete nabídnout kontakty na odborníky a adresy míst, kde probíhají mítinky svépomocného společenství A.A, - Anonymních Alkoholiků, díky nimž, vzájemné podpoře, sdílení zkušeností, 12 ti krokovému programu a přátelství, daří lzávislým, kteří na mítinky docházejí, abstinovat a úspěšně uzdravovat.
Kontakty na bezplatné služby pro závislé, podle oblasti a typu zařízení, najdete v naší rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Kontakty, adresy a časy mítinků A.A., najdete zde:
A. A. - Anonymní Alkoholici CZ
https://www.anonymnialkoholici.cz/
Pokud kamarád na Vaše doporučení nezareaguje, doporučuji Vám od kontaktů s ním, možná s nabídkou, že ho, až se rozhodne svoji závislost řešit (ukázaná platí), rozumně podpoříte, ustoupit, jinak byste mohl kontraproduktivní "podporou", napáchat více škody, než užitku, rozumějte Vám oběma.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/alkohol.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
Podobně i pro problémy s nadužíváním alkoholu:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Pokud byste měl přes všechna doporučení neutuchající potřebu kamarádovi pomáhat, doporučuji Vám, ještě než začnete podnikat nějaké kroky, poradit se s odborníky některého zařízení, například adiktologické ambulance, AT poradny, nebo obdobné bezplatné služby, jak na to.
Jestli jste z Prahy, nebo okolí, můžete kontaktovat naši specializovanou Poradnu pro rodiče a osoby blízké a domluvit si termín osobní schůzky:
Poradna pro rodiče a osoby blízké PPR SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí: 9 - 19
Úterý až čtvrtek: 9 - 17
Pátek: 9 - 15
Nutno připomenout, že v současné době z důvodu koronavirové pandemie a vládních opatření, většina adiktologiockých služeb na přechodnou dobu omezila, nebo upravila některé z poskytovaných služeb.
Informace o tom najdete na webech jednotlivých služeb, nebo Vám je jejich pracovníci sdělí telefonicky.
Další možností je volat na naši Poradenskou linku,
každý všední den od 13 do 17 hodin: 602 666 415
Přeji Vám i kamarádovi vše dobré,
požehnané, pokojné Velikonoce,
Amrit Sen.