Nevim co ted
RikejMiLuis
TL:DR : Bejvalej fetak nevi co se zivotem a jak se vyrovnat se zavislostnima sklonama.Deprese a uzkosti komplikuji normalni fungovani.V pici ale zase ne tak moc.
Takze..
Jsem uz priblizne pul roku cistej co se uzivani jakkychkoliv latek tyce krome cig, sem tam piva , kratomu a v pripade tyden me ze zivota vyrazujicich migren kdy mlatim hlavou o zed abych prehlusil bolest, nekolika hodinoveho zvraceni a extremni precitlivelost na svetlo a hluku prilezitostneho jointu. (Jedine co pomaha je algifen a ten je daleko neprijemnejsi a mene ucinny nez jeden joint :))
Dochazim na terapie , hlasim se na stacionar a tak nejak koncim (?) v praci. //Diky depresim a uzkostem a moji nasranosti ze mi sefova pres mobil vzkaze ze se mi ocividne nechce pracovat.....Kdybys se mi nechtelo pracovat tak konec koncu nechodim do prace lol.. Jsem ted trochu madlad//
A nevim co ted.. Vyzkousel jsme hromadu vyzkumnejch chemikalii, tradicni shamansky veci (Mapacho, Ayahuasca, Meskalin ,Kokovicku...) a bezne dostupny veci jako jsou trava, koks,tripy, changa/dmt, pernik, speed, mdma ,koule( jinymy slovy nizozemska ruleta ) a strejdu ketamina.
Vlastne vsechny tyhle veci mi neco dali a to je to ze jsem pak citil ze ziju. Ze nejsem v depresich , i za cenu toho ze jsem byl kolikrat ve stihach stale to bylo lepsi jak tenhle MEH a prazndej pocit kterej se prolina neustale dokola se smutkem , PSTD flashbacky a disociaty ci uzkosti.. Ve svy podstate jsem si uzival i moment toho kdy jsem veril ze se me muj znamej na jedny akci rozhodl zabit , kdy jsem byl v celkem slusnym deliriu po jedny takovy dost nestastny nizozemsky rulete. Vsechny tyhle leky jsem bral jako svuj vedle pocitacu a filosofie jako nejintenzivnejsi konicek.
A ted to nemam. Neobjevuji kouty sveho vedomi , nemuzu uz delat psychonauta protoze jsem se diky svych smeti zdravotnich komplikaci a neustaleho odsouvani dulezitych otazek do podvedomi , vybirani si spatnych lidi a cim dal tim vetsiho uvedomovani si spojitosti mezi moji psychikou a IRL udalostmi totalne znicil fetovani a neco z ceho jsem mel radost jsou ted akorat schizy. Nemluve o mejch experimentech preprogramovat sam sebe aby me lidi konecne v zivote prijali takovyho jakej jsme coz se mi nedostavalo ani od rodiny, ani od okoli po celej muj zivot..
A ted proste nevim co dal. Pratele nemam, v praci mam sto chuti skoncit , svoji zavislost 6ti letou na trave jsem vymenil za seezeni u pc a neustale hrani dementnich her co ani nemaj poradnej pribeh natoz gameplay.
Mam hromadu planu at uz co se bussiness tyce, nebo proste konicku ale pak si prijdu proste tak unavenej a neschopnej ze ve finale zase sednu k pc a pak se divim ze mi utekl celej mesic.
Tak nejak nevim co jinnyho delat. Protoze mam tuhle fml klec v hlave ktera mi brani kolikrat vyjit i ven.
Kind off ventiluji.. Kdybyste nekdo mel nejaky tipy jak vylepsit tuhle situaci dejte mi vedet..

Odpověděl: Amrit Sen
Luisi, zdravím Vás,
díky za důvěru a velmi obsáhlý dotaz. Trochu mě překvapuje, že Vám joint, respektive obsažené látky, na bolest hlavy "zabírají", protože se často stává, že na bolesti v hlavě, včetně zubů, paradoxně účinkují úplně opačně a pocit bolesti ještě podpoří.
Chápu Vaši obtížnou situaci, popsal jste celou škálu psychických poruch a zkušenosti s psychózami a upřímně, podle všeho patříte k lidem, kteří k ním mají dispozice a psychotropní látky pro Vás jsou a navždy zůstanou mimořádným rizikem. Pokud se jim nebudete vyhýbat, může se stát, že se nadobro úplně zblázníte a nemusí být cesty zpět.
Chápu, že pro Vás život bez drog může být nuda, uzdravit se z jejich užívání a případné závislosti, vyžaduje velký kus poctivé práce na sobě samém a vždy jde o běh na delší trať.
Oceňuji Vaše rozhodnutí a snahy s drogami skoncovat, nebo, abych byl přesnější, že jste "ubral nohy z plynu" a s otevřenou náručí skočil, nebo si přibral závislost další, tentokrát nelátkovou, není tedy divu, že míváte pocity prázdnoty.
Píšete, že docházíte na terapie, jaké? Hlásíte se do denního stacionáře, kam?
Je li tomu tak, pak by Vám měli na otázky a škálu úvah odpovědět, nebo si o nich promluvit, odborníci, se kterými jste v kontaktu. Pokud ne, za předpokladu, že projevujete upřímný zájem a snahy o spolupráci a uúzdravu, změňte je.
Internetové poradenství má své limity, doporučuji Vám si o všem, co jste zmínil, otevřeně promluvit Vaším terapeutem, nebo možná ještě lépe, vyhledat odbornou podporu a pomoc šikovného, zkušeného psychiatra - adiktologa, který Vám po bližším seznámení se situací navrhe konkrétní kroky, jak ji řešit a vzhledem k Vaší duální diagnóze po dohodě s Vámi zahájí vhodnou formu terapie.
Rozhodnutí a další aktivity jsou na Vás.
Trochu potíž je v tom, že většina adiktologických zařízení v době koronaviru omezila na přechodnou dobu některé služby. Nicméně, pokud napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na adiktologické ambulance, denní stacionáře, AT poradny a kontaktní centra okolí a dosahu pošleme. Zavolejte tam a domluvte se na dalším.
Jak můžete potřebné kontakty vyhledat podle oblasti a typu zařízení vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/halucinogeny-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/psilocybin.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/lsd.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.htmlhttp://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka.html
http://www.drogovaporadna.cz/alkohol.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
Zároveň Vám doporučuji navštívit a navštěvovat setkání svépomocného společenství NA - Anonymních Narkomanů, kde se díky sdílení zkušeností, vzájemné podpoře, 12 ti krokovému programu a přátelství, daří závislým abstinovat a uzdravovat. Momentálně se mítinky konají přes Skype, takže se jim můžete zůčastnit, ať jste kdekoli.
NA - Anonymní Narkomani
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/
Nově v době koronaviru probíhají každodenní mítinky pražských skupin Naděje a Druhá šance.
Stačí do Skype vyhledávače zadat: Anonymní Narkomani Praha Naděje,
nebo NA DRUHÁ ŠANCE a požádat o připojení.
Připojit a odpojit se je možné kdykoli v průběhu mítinku.
Kameru mají všichni vypnutou a mikrofon si každý zapíná jen na dobu, kdy chce promluvit, aby případné okolní zvuky mítink nerušily.
Skupina Anonymní Narkomani Praha Naděje:
Středy, pátky a neděle od 20:00 do 21:00 hodin
Skupina NA DRUHÁ ŠANCE:
Neděle až pátky od 18:30 do 20:00 hodin
Soboty od 17:30 do 19:00 hodin
Připojit se můžete i do Česko - Slovenské skupiny:
Pošlete žádost o přátelství NA Česko - Slovensko
(Skype adresa: naceskoslovensko)
- pokud budete online (tzn. při Vašem jménu bude svítit zelená kulička), "naceskoslovensko" Vás připojí do skupinového telefonátu bez kamer.
Skype setkání jsou anonymní (kamery nejsou povinné), trvají hodinu a můžete se kdykoliv odpojit z rozhovoru.
Pokud nejste technicky zdatný a máte problém pracovat se Skypem a chcete se zúčastnit, napište na naslovakia@gmail.com a členové společenství se Vám pokusí pomoci.
Pokud chcete zůstat v kontaktu s Anonymním Narkomany a jinými uzdravujícimi se závislými, přidejte se do online skupiny "NA československo". Jednoduše pošlete email na naslovakia@gmail.com s žádostí o členství a lidé ze společenství Vás připojí. Budou Vám do emailové schránky chodit denní zamyšlení s tématem uzdravování ze závislosti a další užitečné informace. Skupinu můžete kdykoliv opustit.
Pokud byste máte na srdci ještě něco, s čím by Vám pracovníci SANANIM mohli pomoci,
volejte na naši Poradenskou linku,
která je v provozu každý všední den od 13 do 17 hodin: 605 666 415
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
držím palce! Amrit Sen