Pervitin předávkování?
Slečinka
Dobrý den. Za poslední čtvrt rok jsem si s přítelem příležitostně dala pervitin. Formou šňupání. Vždy jsme si koupili jen půl g a rozdělili si to většinou tak na 3-4 čáry pro každého. Vždy to bylo relativně v pohodě maximálně jsem měla pocit zvracení,ale teď se mi 2x za sebou už stalo,že jsem se asi předávkovala ? Poprvé to bylo 4tydny zpět (to nebylo tak strašné,vyspala jsem se z toho) a podruhé tento víkend. Dali jsme si 2 čáry v pátek a to bylo v pohodě. Jenomže v sobotu jsme si pozvali ještě kamarády domu, takže jsme si vzali znovu,jelikož jsme samozřejmě od pátečního rána nespali a chtěli jsme být tedy vzhůru i sobotní noc. První čáru jsem zvládla úplně v pohodě a bavili jsme se. Druhou jsme si dali okolo 3 ráno(už neděli ) až (první byla už okolo 7vecer ) . Jenomže tuhle druhou už rozdělil přítel stejným dílem a pro mě to bylo moc ( měřím 160cm a vážím 50kg ). Snupla jsem to a šla jsem si rovnou sednout ,protože jsme chtěli hrát hry,ale místo sednuti jsem cítila,že musím lehnout a nohy nahoru. Cítila jsem,že se mi motá hlava daleko víc než obvykle na co jsem byla zvyklá a že nevnímam vše tak jak bych měla. Ležela jsem tak asi 10minut a pak mě přítel zvedl ať chodím,jenomže to nešlo,podlamovaly se mi nohy a neměla jsem sílu se udržet,tak mě odvedli do postele a do mě se dala ihned šílená zimnice ,měla jsem ledové ruce i nohy a přitom mi zbytek těla hořel a potil se. Začala jsem se strašně třást a přestávala vnímat. Snažila jsem se klidnit dýchání,protože se mi roztlouklo srdce daleko rychleji a můj dech byl taky najednou oproti normálu dost zrychlený. Snažili se na mě pořád nějak mluvit,dávat mi alespoň napít ,ale já vnímala úplně minimálně. Nevím ani jak dlouho to celé trvalo,chtělo se mi spát a přitom jsem cítila,že to nejde . Snažili se mě podpírat a chodit se mnou po bytě,ale já i při chůzi "vypínala ". Nakonec jsem v posteli prý usnula,ale celou dobu jsem přitom měla stále zrychlený dech,srdeční aktivitu ,třásla jsem celým tělem a měla ledové končetiny . Víc jsem vnímala jen když mi přišli dát napít a to jsem pila v leze z flašky protože jsem neměla ani silu zvednout ruku. Já si myslím,že jsem byla v nějakém slabším bezvědomí ?namísto spánku. Ve 4 ráno jsem potřebovala na WC a začala jsem mít halucinace. Slyšela jsem hlasy,zvuky vrzání podlahy a věci okolo mě se mi vlnily a viděla jsem postavy okolo sebe všude. Tak jsem si nechala rozsvícené světlo a snažila se opět nějakým způsobem vypnout od všeho . Ráno okolo 7 mi bylo už lépe a přítel mi dal maličkou čáru na nápravu která pomohla a já vydržela zase do nedělního odpoledne nějakým způsobem alespoň trochu fungovat. Nicméně jsem si šla okolo půl 3 odpoledne už opravdu unavená lehnout a usnula. Jenomže mě opět nešlo prý vzbudit. Já ani nevěděla že mě vůbec někdo zkoušel několikrát budit. Když už se jim to povedlo,tak jsem cítila opět zimu,třes a slabost. Vydržela jsem do 8 večer a šla si lehnout do postele,ale spala jsem akorát vždy maximálně 30 minut a pak byla klidně hodinu -2 zase vzhůru,protože mozek prostě spát nemohl. I když tělo bylo úplně mrtvé. Takže jsem od pátečního rána vlastně ve finále téměř normálně nespala a dnes to na mě díky tomu dopadá. Cítím jak jsem unavená a vypadává mi tím opět myšlení ,schopnost něco udělat a sama sebe pristihnu kolikrát,že nevnímam . I přes to mi ale nejde usnout. Dochází mi,že na vás vlastně nemám ani dotaz,protože jsme společně s přítelem řekli,že tohle už riskovat nebudeme,nikdo nevěděl co dělat a riskovat život kvůli něčemu takovému nebudeme ,nechci to zažít už ani já ani přítel jakožto člověk z druhé strany co se musí starat a přitom neví jak...,ale budu ráda,když třeba odpovíte co v takovem případě kdy nastanou tyto problémy dělat. A nemocnici berete jako až úplně krajní možnost..aby kdyby měl někdo stejný nebo podobný problém věděl. Já radši zůstanu dál jen na občasném kouření marihuany. Děkuji a pěkný den.

Odpověděl: Amrit Sen
Slečinko, zdravím Vás,
vážím si Vaší důvěry. Především bych Vás rád podpořil v záměru s pervitinem skoncovat a minimalizovat užívání drog, jako takových, je moc fajn, že jste nepříjemnou zkušenost, která Pánbůh zaplať, dopadla ještě dobře, vyhodnotila jako zprávu nejen Vašeho těla i psychiky, že pro Vás pervitin není tím pravým ořechovým. Někomu ani to nestačí....
Co se Vám vlastně přihodilo, je takto na dálku těžké určit, s největší pravděpodobností šlo o předávkování, nebo o toxickou psychózu spojenou s tím, že jste nedodržela základní pravidla HR (harm reduction - snižování rizik), tedy že jste se "dokopávala", tedy přidávala si další dávky bez nutného spánku, odpočinku a doplňování nealko tekutin a potravin, protáhla "jízdu" déle, než přes jednu noc a nedala šanci organizmu se zregenerovat. Další možností je, že šlo o reakci na nečistoty z výroby, nebo další, často nebezpečné látky, kterými distributoři pervitin ředí, nebo o kombinaci zmíněných příčin, možná o všechny.
Nepíšete, jestli jste pervitin kombinovala s další drogou, nebo drogami, například marihuanou, nebo alkoholem, i to by mohlo mít na neblahou zkušenost zásadní vliv.
Pokud by se Vám nedařilo plánu vyřadit ze svého života pervitin dostát, bude na místě vyhledat odbornou podporu a pomoc, situaci konzultovat s odborníky některé služby pro uživatele návykových látek v dosahu.
Kdyby zmiňované potíže neměly v horizontu dní, nejpozději týdnů, úplně vymizet, nebo se měly v nejrůznějších podobách, periodách a intenzitách vracet i bez užití drog, určitě napište, podíváme se na to, co s tím. Zároveň byste se měla na co nejdelší dobu vyhnout všem psychotropním lítkám, včetně THC, protože existuje riziko, že by se potíže vrátily, nebo nastaly jiné, podobně závažné.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji vám vše dobré, ať jste brzy v kondici,
požehnané Velikonoce, Amrit Sen.