Literatura
Lucie
Dobrý den, mohli byste mi prosím poradit knihy pro žáky ZŠ, které by se týkaly drogové prevence?
Děkuji Vám za odpověď a přeji hezký zbytek dne.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
bohužel vám nedokáži dost dobře poradit. Primární protidrogová prevence, dneska spíše šířeji prevence sociálně patologických jevů, bývá zpravidla koncipovaná jako dlouhodobý program pro třídní kolektivy. Občas k programům byly pracovní sešity s jednotlivými tématy, ale to už bude program od programu. Cílem je většinou obecně posilovat zdravé sebevědomí, vztahy ve třídě, vyjadřování emocí a potřeb apod. Možná by vám v tomto směru pomohlo obrátit se na Prevcentrum nebo využít zdroje z portálu prevence rizikového chování. Odkazy přikládám níže.
Prev-centrum
Centrum sociálních služeb Praha - Pražské centrum primární prevence
Klinika adiktologie a jejich odborné publikace určené spíše pracovníkům (zde)
jeden z možných akreditovaných programů prevence pro první stupeň zde
a další centrum věnující se mimo jiné prevenci zde.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.