Divné stavy po marihuane
Marcou
Dobrý deň,
Reagujem na druhú odpoveď na dotaz 735992. Stále totižto neviem či si tie nepríjemné stavy nenamyslam. Už ste mali s niekým skúsenosť že po jednom zhuleni mu nepríjemné stavy nezmizli?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Marcou,
i kdybyste si nepříjemné stavy, které máte, "vymýšlel", pořád jde o situaci, která není standartní a sám jí prožíváte nepříjemně. Jestli je to proto, že se s vámi objektivně něco děje/stalo, nebo proto, že jste si nějakým způsobem nepříjemný stav vsugeroval, nebo naboural fungování psychiky/mozku těmi pár užitími marihuany, pořád je to situace, která patří do rukou psychiatra. Jednak vás podrobně vyšetří, uklidní vás, pomůže vám situaci zastavit, a pak se můžete společně pídit po příčině, pochopení a snažit sem podobným stavům předcházet. Co vy na to?
Jistě je na světě spousta lidí, kterým jednorázové užití marihuany neudělalo dobře. Větší část se ze zážitku vzpamatovala bez následků, menší část se s následky vyrovnávala delší dobu, případně má potíže obdobné vašim. Stejně tak jsou lidé, kteří nemuseli užít vůbec nic a přesto se během několika dnů, týdnů, či měsíců mohli začít cítit nezvykle a postupem času se cítili podobně, jako vy dnes. I ti si mohli vybrat - nic nedělat, postupně se se situací smířit, přizpůsobit se, nebo zkusit něco změnit, a možná i po několika týdnech neúspěchů, vyhledat odbornou pomoc.
Samosebou vás nemohu k návštěvě odborníka donutit. Ale dotazováním se na poradně nejspíš nic nevyřešíme. Přeci jenom jde o stav, který trvá už několik let a podle toho, že se na nás obracíte opakovaně, vás nejspíš skutečně trápí. Bylo by proto naprosto logické navštívit odborníka osobně. Máte snad nějaký důvod, obavy, proč se vám k lékaři nechce?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.