pravděpodobnost otěhotnění
inge
Prosím, uklidněte mě! Že je pravděpodobnost těhotenství u 43-leté ženy závislé na pervitinu při jednorázové souloži mimo plodné dny naprosto mizivá? Uvádí se přece, že mnohé ženy nemůžou počít už v 35. Mám zpoždění cyklu už týden. Ale to může být drogami nebo už se dostávám do menopauzy, že? Mám obavy.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den,
časová nepravidelnost menstruačního cyklu je zcela běžná záležitost. Jde o citlivý proces, který může být ovlivněn čímkoliv, včetně únavy, stresu atd...
Netuším, do jaké míry konzumace drog Vám zasazuje do života. Pravidelné užívání jakékoliv drogy, je samozřejmě velkým zásahem do organismu, tudíž může mít vliv i na celkový stav metabolismu.
Pokud se Vám jinak pravidelná menstruace zpozdila o více jak týden, doporučuji zajít na gynekologii. Neumíme, bohužel, vyhodnotit, zda můžete být těhotná nebo zda se ozývá menopauza. V případě, že máte důvod se domnívat, že jste těhotná (?), by bylo dobré včas vědět, jak to s Vámi doopravdy je.
Netuším, kde žijete, ale pokud jste z Prahy, můžete se zastavit v našem Káčku (anonymně) a vzít si těhotenský test (zdarma). Naše Káčko je otevřeno i o víkendu 13,00-20,00.
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15
Praha 5
http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
V případě potřeby se ještě ozvěte.
Mějte se zatím hezky, MK