metamfetamin
Martin
Dobrý den, chtěl bych se s vámi podělit o jeden zážitek který se mi stal a byl bych moc rád pokud by jste mi vysvětlili všechno co tu napíšu.
Jednou jsme s partou užívali metamfetamin po dobu cca 3 dnů a poslední večer když jsem měl poslední dávku jsem si na to zahulil marihuanu a po chvíli jsem dostal hrozné bolesti od pasu dolu (hlavně klouby) a do půl hodiny to přestalo, dost mě to vyděsilo protože to byla taková bolest že jsem si musel lehnout a nemohl jsem nic dělat. Od té doby, možná déle jsem ale začal mít potíže, pokaždé co jsem užil nějaké množství (i hodně malé) tak jsem začal mít zmrzlé dlaně a chodidla a hlavně bolesti, ať už svaly nebo klouby, někdy to byli nohy, někdy ruce a nebo i víc míst najednou, například když mě hodně boleli nohy (hlavně kolena) tak se mi tam udělali modřiny jako bych byl nějak zraněný, když jsem do toho užil marihuanu tak to bylo i horší (marihuanu užívám každý den) ale hlavně tohle všechno začne už když začne stav. Vůbec to nechápu a děje se to jen při metamfetaminu, mám zkušenosti s více drogama a tohle jsem ještě nezažil.

Odpověděl: Amrit Sen
Martine, zdravím Vás,
díky za důvěru. Omlouvám se, ale takto na dálku nedokážeme my, ani nikdo jiný, určit povahu Vašich potíží, ani čím byly konkrétně způsobeny, tedy kromě toho, že nejspíš souvisí s užíváním drog, ale ani opak nelze vyloučit.
To může ve Vašem případě pouze lékař, po důkladnějším vyšetření, pokud mu otevřeně řeknete o všech okolnostech, které by mohly s potížemi souviset.
V každém případě berte zkušenost jako jasnou zprávu od Vašeho organizmu, těla i psychiky, že pro Vás drogy nejsou to pravé ořechové a nebudete li se jim obloukem vyhýbat, nebo aspoň neodložíte další užití na co nejdelší čas, aby se organizmus zregeneroval, čekejte další, možná ještě závažnější potíže.
Každý člověk je jedinečný originál a drogy na něj mohou účinkovat různě, stejně, jako se dopady užívání mohou u jednotlivců lišit.
Těžko tedy říci, proč, a co se Vám vlastně stalo a děje, možností se nabízí více. První, co mě napadá, že jste si mohl do oběhového systému zanést, či zanášet nečistotu, nebo nečistoty, ať už chemické, fyzikální, nebo bakteriální a způsobil si nežádoucí reakci, otravu, nebo infekci.
Ve hře tedy může být kvalita "materiálu", který často obsahuje nečistoty z výroby, nebo obsahuje nezřídka nebezpečné příměsi, kterými distributoři drogy ředí. Drogy, respektive pervitin, může být také kontaminován z důvodu nedodržování HR (harm reduction - snižování rizik) přístupu a zásad, jak jsem psal, bakteriálními, nebo fyzikálními nečistotami, podobně jako voda, proto vždy "rozdělávejte" ve speciální "vodičce", kterou, kromě jiného, zdarma dostanete v každém kontaktním centru pro uživatele návykových látek, nebo od pracovníků terénních programů.
K porušení zásad HR přístupů patří i kombinování drog, kterého byste se měl rozhodně vyvarovat, není od věci vědět, že při kombinaci pervitinu a THC může dojít k závažným psychickým poruchám, které se mohou projevovat i somaticky.
Jestli příběhu dobře rozumím, je možné, že Vás od dalšího užívání drog naše doporučení neodradí, že se nebudete chtít s drogami rozloučit, nebo to možná bude nad Vaše síly. Pak Vám doporučuji situaci probrat s odborníkem, osobně, bezplatně, anonymně, bez jakýchkoli závazků.
V době koronavirové pandemie má většina adiktologických zařízení omezené služby, i tak Vám můžeme, pokud byste měl zájem a napsal nám, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, kontakty na služby, kde se Vám budou věnovat, poslat.
Další možností je volat na naši Poradenskou linku,
každý všední den od 13 do 17 hodin: 602 666 415
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.