Pervitin a Asentra/ Neurol
DeeDee
Dobrý den. Začala jsem brát Asentru 50 a než začne fungovat léčba užívám k tomu ještě Neurol 0,5mg.
Občas užívám pervitin (jednou až dvakrát za měsíc ve čtyř až pětidenních jízdách)
Tuto informaci jsem však doktorovi zatajila.
A proto se chci zeptat, jaká jsou rizika užívání pervitinu v kombinaci s těmito léky, jaké to muže mít následky.
Je tam nějaké riziko, i kdybych to omezila na občasné víkendové užívání? Léky nemohu přestat brát, ale bohužel si nejsem jistá, zda dokážu úplně přestat užívat pervitin.
Na jednu stranu doufám, že až zabere léčba nebudu ho potřebovat. Často jsem ho užívala když mi bylo nejhůř. Na dojezdech ale vše bylo desetkrát horší. Je tedy opravdu možné, že užívání pervitinu prohloubilo mou duševní poruchu?
Alkohol jsem dříve pila,teď už 4 měsíce nepiju vůbec. Marihuanu jsem kouřila od třinácti let(nyní je mi 20). Jednu dobu denně, později dost omezeně. Momentálně hulím jen občas.
Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
samozřejmě, že je možné, že se Váš stav prohlubuje a zhoršuje/zhoršil užíváním pervitinu - vždyť to i sama popisujete...
Víte, není dobré ošetřujícímu personálu cokoli zatajovat - uvádíte nás v omyl a my pak netušíme proč například nefungují léčiva tak, jak bychom předpokládali, proč třeba trpíte propady či proč trpíte nežádoucími účinky atd.
Z nejhorších možných komplikací užívání sertralinu (Asentra apod.) a pervitinu je závažný a život ohrožující stav, tzv. serotoninový syndrom, který může potenciálně i skončit smrtí. Opravdu důrazně varuji před užíváním jakýchkoli návykových látek v kombinaci s předepsanými léčivy, opravdu tato kombinace může být až životu nebezpečná.
Velmi pečlivě si vše promyslete a jestli Vám mohu poradit, nezatajutje zdravotníkům důležité informace, opravdu pracujeme hlavně s tím, zvláště v psychiatrii, co nám pacient říká a pokud nevíme takové důležité informace, může a vede nás to často nascestí..
Budu držet palce, aby se Váš stav zlepšil.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec