jak moc je vazna ma recidiva?
borec
Borec je samozřejmě ironie, což vyplyne z textu níže.
CV: 2 roky pervitin, 2 roky heroin, 7 let naproste abstinence. Po te postupne rozchlastavani az po korektni denni piti cca 3 roky. Do 20-ti psychozy od 32 klasifikovana schizofrenie a II stupen duchodu.
Momentalni situace: Zneuzivani rivotrilu (max 3 x 2 mg denne), zaldiaru (max tyden pak se zbytek hazi do zachoda) , alkohol (max 10 piv jednou za tyden), zadnou z latek zasadne nekombinuji , nechci se zabit
Tato "momentalni situace" trva tak 3 tydny. Nejvetsi prusvich je ze ja v tom prusvich nevidim (proto prezdivka borec).
Zatimco ostatni alkoholici ktere znam se boji prvniho napiti jako cert krize ja proste si dam 10 piv a pak zase nic. Zadne dlouhodobe chlastani.
Pokud mam povinnosti tak (staz, nejake programy) zasadne na ne nechodim pod vlivem. Bohuzel vzhledem k situaci vsechny povinnosti temer odpadly.
Prosel jsem X zarizenimi vcetne svepomocnych a uz se kuli tomu stydim se na ne znova obracet.
Takez vlastne otazka je , jak moc velky prusvih to je , ustojim to sam, nebo mam zase hledat externi pomoc
Druha jsou ve vasi organizaci jiz nejaky peeri, asi bych si nejradeji (pokud se k tomu odhodlam) na osobni kontakt zvolil prave jeho

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den,
omlouvám se za pozdní odpověď. Obávám se, že na základě uvedených informací vám bohužel nemůžu poradit nic moc jiného, než abyste se někam objednal na osobní konzultaci, kde všechno podrobněji proberete a naplánujete, co dál. I když neužíváte každý den, vypadá to, že to v tuto chvíli pod kontrolou nemáte a že vám to již do života nějak zasáhlo (např. když píšete, že většina povinností vám kvůli tomu odpadla). Takže bych se dlouho nerozpakovala a zkusila bych se někam co nejdříve obrátit. Nevadí, že jste už X službami prošel, určitě nejste jediný, kdo se hlásí opakovaně, není na tom nic špatného.
Peeři jsou v naší organizaci zapojeni hlavně do socioterapeutických aktivit, které jsou určené našim stávajícím klientům (např. klientům case managementu či adiktologické ambulance). Samostatné konzultace s peery naše Adiktologická ambulance bohužel v tuto chvíli nenabízí. Možná byste takový kontakt snáze našel v nějaké svépomocné organizaci (Anonymní alkoholici či narkomani).
Určitě se ale nebojte ozvat i do Sananimu či jiné služby. Rádi se vám budeme věnovat.
Držte se, hodně zdaru!
T.E.