Odvykanie od rivotrilu
Janette
Pekný deň, prosím o radu.. pred pol rokom som úplne vysadila rivotril, ešte stále mám príznaky ako problém s hovorenim a slabosť v tele aj lacné svaly.. dokedy, to môže trvať, som úplne bez liekov a vymenila som psychickú činnosť za fizycku.. ďakujem

Odpověděl: Amrit Sen
Janette, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení i obavy. Rivotril je benzodiazepinové psychofarmakum s velmi výrazným závislostním potenciálem, psychickým i fyzickým. Že máte potíže i půl roku po jeho vysazení bude souviset spíš s příčinou, proč jste lék začala užívat, než s abstinenčním syndromem, nicméně ani to, myslíme li na psycickou složku, nelze vyloučit.
Každá člověk je neopakovatelný originál a drogy, psychotropní léky, respektive psychofarmaka, na něj pohou působit a účinkovat různě, stejně jako se důsledky jejich užívání mohou u jednotlivců lišit.
Jak dlouho, a jak konkrétně ve Vašem případě postupovat, abyste se cítila lépe a uzdravila se, Vám může po podrobnějším seznámením se situací v anamnestickém kontextu říci pouze lékař, který může zároveň navrhnout a po dohodě s Vámi zahájit vhodnou formu terapie.
Proto Vám doporučuji vyhledat lékařskou pomoc specialisty na danou problematiku, nejlépe psychiatra adiktologa.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka.htmlhttp://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka/benzodiazepiny.htmlhttp://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Kontakty na specialisty můžete vyhledat, mimo jiné i zde:
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
http://www.infodrogy.sk/
http://www.drogy.org/
Můžete také volat naši Poradenskou linku SANANIM, každý všední den od 13 do 17 hodin:
+420 602 666 415
Přeji Vám vše dobré,
klidnou neděli, Amrit Sen.