uyivani pervitinu a kozni nemoci
monika
dobry den, užívám pervitin již dlouho. posledni dobou mam kozni problemy, ktere podle mě stale zhorsují. U lekaře jsem byla, ale zádny výsledek. Mé problemy spočívají v plisni na nohou hlavne nehty, tim to začalo. následovalo svědění a pálení na kuže kolem nehtu na rukou, ztvrdla kuze., oteklá bříška. je to nesnesitelne. od lekaře jsem dostala masti a nohy a ruce. nohy se zlepšily, ale ruce ne. Přidalo se k tomu svěděni v obličeji. následovaly otekle oci,řasy pusa, nos,vlasy a při menstruaci. poradte mi, prosim kam se muzu obratit, ale nikde nechci uvadet, ze beru drogy. dekuji monika

Odpověděl: Amrit Sen
Moniko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Nerozumím tomu, co znamená: U lékaře jsem byla, ale žádný výsledek. Jestli jste u lékaře byla, tak kde, u jakého, jak probíhaly vyšetření a celková péče?
Pokud jste byla u svého praktického lékaře, měl by Vás s doporučením poslat na důkladná vyšetření a odborné ošetření ke kožnímu specialistovi. Asi víte, že to může znamenat průběžnou péči a léčbu, a že popsané symptomy nejspíš vyžadují i Vaši pečlivou dlouhodobou spolupráci. Pokud se máte uzdravit, měla byste s lékaři otevřeně promluvil o všech okolnostech, které by s potížemi mohly souviset.
Zároveň vám doporučuji se nechat otestovat na nemoci, které se mohou, kromě dlouhodobého užívání pervitinu, jako takového, podílet na oslabení imunity, bezplatně v každém kontaktním centru, nebo pracovníky terénních programů. Komplikací je, že omezení služeb v době pandemie koronaviru se týká i běžného bezplatného testování. To však neplatí pro zdravotnická zařízení, kde Vás v souvislosti s podrobnými vyšetření, na žloutenky, HIV a další nemoci, pokud se s lékaři domluvíte, určitě otestují.
Znamená to buď začít u praktika, nebo rovnou zajít do obvodní kožní ambulance nebo nebo do ambulance kožní kliniky nejbližší nemocnice.
Chápu, že se Vám do z pochopitelných nemusí chtít promluvit o užívání drog, ale jistě Vám nikdo hlavu neutrhne.
Přeji vám vše dobré, jednejte a nenechte se odradit. Pomoci Vám může i případná asistenčí podpora pracovníků některého kontaktního centra, na které Vám rádi pošleme v případě zájmu kontakt.
Jednejte, držím palce, Amrit Sen.