Mám absces na zádech
rob05jar07
Dobrý den. Už několik měsíců bydlím v bytě a připadá mi že chitim úplně vše. Nejdřív impetigo a pak absces na zádech. Za 8 let na ulici sem nikdy nic takového neměl. Dnes večer mi praskl a nevím co s tím

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete. Ať už je příčina Vašich potíží jakákoli, velká část nejspíš padá na vrub užívání, možná dlouhodobějšího, drog a může souviset s oslabením imunitního systému, po 8 letech na ulici, i když momentálně bydlíte, se není čemu divit.
Proto Vám doporučuji vyhledat lékařskou pomoc, nechat se důkladně vyšetřit a ošetřit. Nemá ani velký smysl, abych Vás posílal do nejbližšího kontaktního centra, protože ta mají, kromě pražského na smíchovské Skalce, přes víkend zavřeno a i tam Vás po případném ošetření, s největší pravděpodobností, odkážou k lékaři.
Znamená to zajít do některé z chirurgických ambulancí v nejbližší nemocnici, v opačném případě byste riskoval velmi vážné komplikace.
Užitečné odkazy:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/504/absces-znamy-neznamy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/31/co-na-rany-boule-a-telni-kratery.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/92/rady-vsemi-mastmi-mazane.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/121/dekontaminace-iii_2008-harm-reduction.html
http://www.edekontaminace.cz/downloads/1386663309_dekontaminace_iii_2013.pdf
Zároveň Vám doporučuji korigovat užívání drog a pokud se se mu nedokážete úplně vyhnout, odložit je na co nejdelší čas, nebo ho aspoň minimalizovat. Pokud ani to nedokážete, měl byste začít užívání řešit a poradit se s pracovníky některého kontaktního centra, adiktologické ambulance, nebo terénního programu. V opačném případě počítejte se zhoršováním potíží.
Jak vyhledat podle oblasti a typu zařízení potřebné kontakty, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Stačí takto?
Důležitou okolností je nově omezení služeb v době koronaviru. Pokud se nedovoláte na poskytnutá čísla, volejte každý všední den od 13 do 17 hodin na naši Poradenskou linku: +420 602 666 415.
Přeji Vám vše dobré, navštivte lékaře a buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.