Pomoc !!
Reenuliinkaa
Dobrý den prosím vás jsem zoufalá, strašně moc jsem podlehla aplikaci drogy do žíly a musím se přiznat že mám vážně strach o to jaké následky to pro mě může mit. Bohužel jehly které používám tak používám opakovaně dokud to jde a jen jsem je proplachovala vodou. Nyní je situace taková že mám ruce samé boule, jsou tvrdé, teplé a na povrchu kůže je taková tmavší mapa vypadajici jako modřina, dokonce u některých je jakoby malá oděrka skoro černé barvy což je přímo v místech po vpichu........teď naposledy jsem si aplikovala drogu na zápěstí a ruku mám strašně moc oteklou, začervenalou strašně to bolí a skoro nemůžu ohnout zápěstí. Mám strach jestli to nemůže vyústit všechno až do stádia kdy bych mohla přijít i život nebo o koncetinu. Strašně moc se stydím a nevím co mám dělat prosím pomoc!

Odpověděl: Amrit Sen
Renulinko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Dám Vám tři důrazná doporučení...
První:
Na nic nečekejte a vyhledejte lékařskou pomoc, nikdo Vám hlavu neutrhne. Zajděte nejlépe rovnou do chirurgické ambulance nejbližší polikliniky, nebo nemocnice.
Druhé:
Kdybyste se z nejrůznějších důvodů zdráhala lékařskou pomoc vyhledat, zajděte ještě dnes do nejbližšího kontaktního centra pro uživatele návykových látek a nechte se ošetřit, o víkendu je v republice otevřené jediné v republice Káčko SANANIM na pražském Smíchově. Počítejte s tím, že Vás i tak po ošetření pracovníci kontaktních center odkážou k lékařskému ošetření, nedisponují veškerou potřebnou výbavou a nemohou Vám předepsat antibiotika, bez kterých se nejspíš neobejdete.
Třetí:
Buďte na sebe opatrná, vyhněte se injekčnímu aplikování drog, nebo aspoň respektujte všechna pravidla HR (harm reduction - snižování rizik), se kterými Vás pracovníci kontaktních center, terénních a dalších programů, ochotně seznámí.
Jak podle oblasti a typu zařízerní vyhledat kontakty na bezplatné služy v ČR se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Abscesy atd., včetně protiinfekčního dvanáctera, HR:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/504/absces-znamy-neznamy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/31/co-na-rany-boule-a-telni-kratery.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/92/rady-vsemi-mastmi-mazane.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/121/dekontaminace-iii_2008-harm-reduction.html
Stačí takto?
Seberte kuráž a vyražte, dokud není pozdě.
Přeji vše dobré, držím palce!
Amrit Sen.