Kratom:
Noname
Zdravím. Začal jsem zkoušet kratom. Bylo to fajn, energie na rozdávání, fajn pocit atd atd. Jeden den jsem si dal tak 6g odpoledne a na večer po třeba 8-12 hodinách dalších 6. Od té doby mám příznaky jednoho z vedlejších účinků o kterých jsem se dočetl na internetu. A to je ztráta libida/vzrušení atd. Nedokážu se vzrušit, tím pádem ani ztoporit. Je tu stále i možnost zapůsobení jiného faktu a to třeba stress, užívání marihuany, kouření apod, ale myslím si, že se to děje od požití kratomu, takže by to sedělo. Nevíte jak dlouho by tento stav mohl přetrvávat? Případně co s tím dělat? Není to závažný problém? Děkuji.

Odpověděl: Amrit Sen
Noname, zdravím Vás,
díky za důvěru. Jak situaci popisujete, jste se rozhodně nešetřil. Pokud jste dosud neměl v intimním životě problémy, nepanikařte a dejte organizmu čas, aby se vyčistil, odpočinul si, nabral síly a zregeneroval se.
Pokud se na co nejdelší čas vyhnete psychotropním látkám, měl byste být v horizontu dní, maximálně týdnů, v pořádku.
Pokud by se ani poté libido, chuť a myšlenky na sex nevracely, doporučuji Vám vyhledat lékařskou pomoc. Bude na Vás, jestli dáte přednost sexuologovi, nebo psychiatrovi - adiktologovi, důležité však bude, abyste o případných potížích dokázal otevřeně promluvit, stejně jako o všech okolnostech, které by s nimi mohly souviset.
Kratom rozhodně není bezpečná droga. Nebezpečí plyne jednak ze samotné farmakologické aktivity mnoha "aktivních" látek v kratomu obsažených, jednak z možnosti vzniku psychického onemocnění, závislost nevyjímaje. Dostavit se mohou i somatické - fyzické komplikace, které mohou končit až smrtí.
Užitečné odkazy:
http://www.biotox.cz/enpsyro/pj3rmis.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/648-kratom-radeji-ne
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/614-kratom-nenapadna-euforie
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kratom
http://www.vinaturae.cz/herbar/mitragyna-speciosa-kratom.html
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný.
Amrit Sen.