Co podniknout?
Markéta
Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí, kam se obrátit s problémem..Syn 24 let, mám podezření na užívání drog s alkoholem. Nebydlíme v jedné domácnosti, ale bydlíme v jednom domě (naproti). Samotář, pracující na odpolední směny, stále zavřený doma. Po užití "něčeho" z bytu jde slyšet že trpí samomluvou, nadává, bouchá do věcí... prostě dosti agresivní..Vždycky to byl pohodový kluk a nynější jeho chování mě trápí, snažila jsem se s ním o tom mluvit, vždy vše zapře. Nechce se mi věřit, že by toto dělal jen alkohol.Občas jsem zpozorovala, že kouřil marihuanu... ale "prý" přestal. Děkuji moc za jakoukoli pomoc. Přeji pěkný den. Markéta

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Markéto,
a děkuji za dotaz i za důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte.
Bohužel takto na dálku nelze vyhodnotit, co se skutečně se synem děje. Jistě můžete mít pravdu, že změna chování souvisí s užíváním nějakých drog, stejně tak ale může jít o jiné potíže, například psychické. Než abyste na syna v tuto chvíli tlačila, hádali se, možná by bylo lepší zajít si o všem promluvit podrobněji do poradny. Nejen že byste si trochu ulevila po emoční stránce, ale také byste mohla mluvit o všem v širších souvislostech, možná byste přišla i na další možná vysvětlení, a mohla byste se připravit na další rozhovor se synem, promyslet další kroky, pokud bude potíže popírat.
Mluvit sám se sebou, případně u toho párkrát zanadávat, do něčeho praštit, ještě nemusí nutně znamenat nic strašného, pokud se však vše opakuje, stupňuje, syn potíže popírá, mohlo by se jednat i o počátetek vážnějších psychických potíží. Vaše obavy jsou tedy zcela na místě, ale i proto je dobré mít po ruce někoho nestranného, kdo vám bude oporou. Věděla byste, kde hledat pomoc? Pokud ne, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná, poslala bych vám kontakty. Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit rovnou na naši Poradnu pro rodiče v Žitné ulici č.p.51. Služby poskytuje zcela diskrétně a zdarma.
Poradna pro rodiče SANANIM
Pondělí 9 - 19
Úterý - čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
mapa
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
S pozdravem,
Gabriela Minařík.