Zvládnutí rizikových situací
Hanyny
Dobrý den. Abstinuji od pervitinu. Zajímaly by mě příklady rizikových situaci, kdy může dojit k relapsu. Jak je řešit pokud už se do takové situace dostanu a dojde v ní například ke cravingu?.

Odpověděl: Amrit Sen
Hanyny, opět zdravím,
všiml jsem si, že jste dnes stačil napsat sérii 4 dotazů za sebou, každý trochu jiný, bez čekání na odpověď.
Prevence relapsu a zvládání, zpracovávání chutí, cravingu je obecně velmi široké téma, nad rámec možností internetového poradenství, dokud nepopíšete konkrétní situaci, pocity, zkušenost...
Proto Vám doporučuji téma probrat s odborníky některého zařízení, které poskytuje bezplatné služby lidem, kteří chtějí řešit svoje užívání drog.
Znamená to zavolat nejlépe do některé adiktologické ambulance, tedy ambulantního programu, či AT poradny v dosahu a domluvit si termín schůzky, není nad osobní pohovor.
Při poradenské konzultaci, po podrobnějším seznámení s Vaší situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak postupovat a jakým chybám byste se měl rozhodně vyhnout.
Získáte podporu, pomoc a užitečné informace, dozvíte se o metodách a technikách, jak s cravingem pracovat, jak minimalizovat rizika a co můžete podniknout pro svou pohodu, protože abstinence není samospásná, pokud se máte uzdravit, budete potřebovat přidané hodnoty, ke kterým vede dlouhá, někdy trnitá cesta, která Vás může stát čas a kus poctivé, vytrvalé energie.
Kontaktem s odborníky jí však, včetně času, můžete spoustu ušetřit.
Jsme v průběžném kontaktu s lidmi, kteří se uzdravují i těmi, kteří se uzdravili a žijí spokojený, šťastný život, stále jich přibývá, to je dobrá zpráva...
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete,. podle oblasti a typu služby vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Užitečné odkazy k prevenci relapsu s návody, jak užitečně pracovat s chutěmi, cravingem:
http://www.pomocvzavislosti.cz/cs/akt/craving--bazeni-
http://www.pomocvzavislosti.cz/cs/akt/relaps--recidiva
http://www.drnespor.eu/addictcz.html
http://www.drnespor.eu/shd06w2.pdf
http://www.drnespor.eu/a-symb12.pdf
http://www.uno-ok.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=2028:zahrada-2000-projekt-strategie-zvladani-stresu-jako-prevence-relapsu-vyhodnoceni-2bhu-edukani-skupiny-o-stresu&catid=1:aktivity-nno&Itemid=13
http://books.google.cz/books?id=prc-VADT_KkC&pg=PA225&lpg=PA225&dq=prevence+relapsu&source=bl&ots=b3kQUtiKBC&sig=83TZUM1CS0eyxJvfYTEAvyf-COk&hl=cs&sa=X&ei=BcMzVL_zOsaS7AafhYFA&ved=0CEMQ6AEwBTgK#v=onepage&q=prevence%20relapsu&f=false
Zatím se mějte a držte se!
Amrit Sen