Závislostní chování
Hanyny
Dobrý den, zajímá mě závislostní chování. Zajímá mě jak se všeobecně projevuje, co závislostní chování ovlivňuje, co toto chování u abstinenta vyvolává a příklady toho co klientům se závislosti pomáhá k abstinenci.

Odpověděl: Amrit Sen
Hanyny zdravím Vás,
dnes počtvrté. Na část valnou část Vašeho aktuálního dotazu jsem Vám dnes už opakovaně podrobně odpovídal.
Připomínám tedy z mého pohledu nejdůležitější doporučení, abyste bez otálení co nejdříve kontaktoval odborníky a nejlépe zároveň navštěvoval mítinky svépomocného společenství uzdravujících se a uzdravených závislých, kterým se díky vzájemné podpoře, přátelství, sdílení zkušeností a 12. krokovému programu daří abstinovat a žít šťastnější život:
NA - Anonymí Narkomani ČR:
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
NA - Anonymní Narkomani Svět:
https://www.na.org/
Pokud nenajdete místo setkání ve Vašem okolí, ani dosahu, můžete se připojit přes Skype k mítinku totožného slovenského společenství, rádi Vás přivítají:
Anonýmni Narkomani SK:
http://www.anonymninarkomani.sk/
NA online setkání:
http://navideomeeting.com/
Závislost je lékařská diagnóza zahrnující přesně definované projevy:
• silnou touhu po návykové látce
• narušenou kontrolu v užívání návykové látky
• projevy rozvinuté tolerance vůči látce
• projevy syndromu z odnětí - odvykacího stavu
• zaujetí užíváním návykové látky před ostatními běžnými činnostmi a zájmy
• užívání v situacích, kdy je to zjevně pro organismus nebezpečné a škodlivé jak v rovině psychické, tak v rovině somatické
Diagnostická kritéria závislosti:
http://txt.www.drogy-info.cz/index.php/publikace/glosar_pojmu/z/zavislost_syndrom_zavislosti
http://txt.www.drogy-info.cz/index.php/publikace/glosar_pojmu/d/diagnosticka_kriteria_zavislosti
http://drogy.doktorka.cz/kriteria-zavislosti/
Jak a kde vyhledat podle oblasti a typu zařízení kontakty na bezplatné i anonymní služby týkající se drogové a závislostní problematiky už víte, pro jistotu tedy ještě jednou: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Odkazy s návody, jak zvládat chutě, craving tak, aby "pracovaly" pro vás a opakovaly se co nejméně v zvládnutelných intenzitách, jak minimalizovat rizika s informacemi k prevenci relapsu už také máte.
Nezbývá, než sebrat všechnu kuráž a jednat. Start máte nadějný, napsal jste nám a první kroky už podniknul.
Kontaktujte odbornou podporu a pomoc, zajděte na mítink, bude se Vám abstinovat o mnoho lépe a snáz. Poděkování nikdy neuškodí.
Držím palce, hodně štěstí!
Amrit Sen.