Vysazení Rivotril o,5
Katka
Dobrý den.Několik let cca 10 let užívám Rivotril 0,5.Začla jsem ho užívat od smrti tchána,dost to semnou zamávalo.Brala jsem ráno 2 prášky,potom na poledne a večer.Asi před měsícem jsem se rozhodla se toho zbavit a snížila na 3 denně,ale po pár dnech se mi udělal knedlík v krku,je to velmi nepříjemné a nějak se toho nemůžu zbavit,je fakt,že mám dětí a spoustu starostí a nevím jestli je možné,že knedlík v krku může být vysazováním.Když se mi podaří se hodit do úplného klidu je to lepší.Může mi někdo poradit jestli knedlík v krku může způsobit vysazení?Jsem ztoho opravdu nervózní,nikde se nemůžu dočíst jestli to patří k abstinenčních příznaků,dokonce mi na to nedokázal odpovědět ani můj psychyatr.Predem moc děkuji za jakoukoliv odpověď.

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Přeji dobrý den,
takhle na dálku toho asi bohužel nevymyslím o moc vís, než ostatní, ale myslím, že "knedlík v krku", klidně může souviset s nějakým úzkostným naladěním souvisejícím se snižováním benzodiazepinů, zvlášť, jestli se to lepší ve chvíli, kdy se cítíte klidná.
Asi uvidíte, jestli se to časem bude lepšit s tím, jak si na sníženou dávku navyknete.
Pokud byste pokračovala ve snižování, asi bych vám doporučila, abyste snižovala postupně, po malé části dávky za týden či dva. Tím se sníží intenzita abstinenčních příznaků. Určitě bude dobré, když to budete pravidelně konzultovat s vaším psychiatrem.
Stačí to takto? Kdyby něco, určitě se dál ptejte.
Držím palce, ať se daří!
Zdraví
T.E.