Náhrada za piko
Neres12
Dobrý den reaguji na Vaši odpověď...
Piko mi dost pomohlo to je pravda ani při dojezdu sem neměl depresi ani smutek jen sem byl unavený vykouří jsem toho z kamarádkou dost a nikdo na mě nic neposlal tak půl Gramu a byl jsem úplně v pohodě hodně jsem Teda mluvil a nespal sem celou noc s každým čurani mi šel tlak do hlavy ale já si myslím že to bylo tím že jsem se cistil... Nic nepříjemného.. Pervitin jsem užil celkem 3 krát za svůj život a nic mi to neřeklo vím že kouřením ohrožují plíce a dýchací cesty hlavně zubní sklovinu... Potřebuji jen něco na bázi pervitinu nějaký takoví lék protože mi to vážně dost pomohlo hlavně při sociální poruše mi to. Zlepšilo psychicky stav i teď jsem dokonce spokojenější a vůbec neberu nic žádné látky a ani mi to moc nechybí ale jen bych chtěl nějaký takoví lék který má aspoň podobný účinky

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Neres12,
jak jsem psala minule, existují byliny, preparáty s obsahem kofeinu, teinu a jiných látek se stimulačním účinkem. Pokud byste měl zájem je vyzkoušet, stačí se poptat v lékárně a popsat, jaký přibližný účinek očekáváte, od toho se pak bude odvíjet konkrétní výběr.
Máte-li zájem o léky, které by měly stimulační účinek (pochopitelně takové existují), zlepšovaly náladu, pomáhaly se sociální fobií a zlepšovaly psychický stav obecně, pak je potřeba navštívit lékaře, ideálně psychiatra, a probrat s ním možnosti.
Problémy, které popisujete (deprese, sociální fobie, menší spokojenost) jsou pervitinem "řešitelné" jen krátkodobě. A jde o "řešení" velmi riskantní!!! Primárně z důvodu rizika rozvoje závislosti (což je pochopitelně postupný proces a zdá se, že možná už nyní s chutěmi bojujete a hledáte, jak podobného pocitu docílit), ale i kvůli dalším rizikům pro vaše tělo, zdraví a psychiku. Potíže, které primárně nyní ve svém životě vnímáte, se po nějaké době užívání pervitinu naopak prohloubí. Vnímám ve vašem případě opakované užívání pervitinu opravdu jako hodně rizikové, mnohem rizikovější než u populace, která nemá potíže, jaké máte vy, a to právě pro to, že vám pervitin umožnil cítit se lépe. O to větší pak můžete mít chutě a o to rychleji se u vás může rozvinout závislost. Opakuji - pervitin není řešení!!! Skutečné řešení by bylo probrat vše osobně - ať už s lékařem nebo nějakým poradenským pracovníkem.
Deprese, sociální fobie a nespokojenost v životě je něco, s čím se nemusíte trápit, něco, co si zaslouží vaši plnou pozornost a v čem máte právo na pomoc a podporu. Sáhnout po pervitinu může být velmi snadné, ale jde o krátkozraké a krátkodobé řešení. Pokud ve vás přeci jenom ještě hlodají pochyby, že pervitin je to pravé - a doufám, že hlodají a je to ten důvod, proč píšete k nám na poradnu - zkuste vyhledat pomoc. Může jít o psychologa, psychiatra, poradenského pracovníka - někoho, ke komu budete mít důvěru a budete moci mluvit o všem, co vás trápí. Co vy na to? Nestálo by za pokus vyzkoušet před pervitinem i jiné možnosti (fytoterapie, farmakoterapie, psychoterapie, fototerapie apod.)?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.