Náhrada za piko
Neres12
Dobrý den prosímvas začal bych tak že po kouření pika z alobalu mi zmizely moje deprese nechoval jsem. Se zle jen sem ležel v posteli a byl do rána na telefonu a další den sem fungoval bez potíží akorad sem byl nevyspalej pochopitelně.. Mohl bych se zeptat zda by ste mi mohla doporučit nějaké přírodní volné prodejny antidepresiva se stejným. Či podobným. Účinkem. Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Neres12,
pervitin je metamfetamin, který má specifické účinky. Jejich součástí je i pocit vyššího sebevědomí, pocit energie, nabuzení, snížená spotřeba spát, jíst. Předpokládám, že právě to je to, co vám udělalo dobře a ve své podstatě zvedlo náladu. K užívání se váží rizika zejména v souvislosti s neurotoxicitou (mozek, nervová soustava - na dlouhodobých uživatelých vidíte "vykroucenost", rysy ve tváři apod.)  a hepatotoxicitou (obrovská zátež pro játka, která látku vylučují z těla), ale nebezpečné je užití i pro kardiovaskulární systém (přetížení srdce a oběhu). Druhý den si tělo, které jelo celou noc "na dluh" vybírá pochopitelně svou daň. Často to není jen zvýšená potřeba spánku, ale i další propad nálady, nedostatek energie, chuti cokoli dělat, nízké sebevědomí. Vypěstovat si závislost na užívání takové látky je pochopitelně velmi snadné, o to více pro člověka, který je jinak spíše depresivní, má pocit nedostatku energie, skleslou náladu.
Stimulačně, ale s mnohem menší intenzitou, působí třeba i kofein v kávě nebo thein v čaji. V lékárně vám mohou doporučit čaje, které mají mírně stimulační účinek. Nicméně nikdy to nebude s takovou intenzitou, jakou má pervitin. Nikdy nebude a ani by nemělo být výsledkem to, co jste zažil na pervitinu - nespat celou noc.
Sám zmiňujete, že vám pervitin "pomohl" s depresemi. Byl jste někdy kvůli depresím v kontaktu s nějakým odborníkem? Pokud ano, jistě víte, že s depresemi lze bojovat i jinými cestami - může to býř fytoterapie (bylinky jako je např. třezalka - užívání však musí být dlouhodobé a pravidelné a pozor v létě na vyšší fotosenzitivitu), změna životosprávy s dostatkem vitamínů, pitného režimu, pohybu, v neposlední řadě psychoterapie, fototerapie, případně nějaká medikace formou antidepresiv. Píšete, že byste raději nějaké přírodní léky, ale jelikož vás deprese dohnali do užití pervitinu, dost možná by stálo za úvahu navštívit odborníka. A nemyslím tím hned to, že byste začal užívat medikace, ale hlavně to, že byste s někým o všem podrobněji promluvil. Co vy na to?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.