Adjuvin+pervitin
Lucie
Dobrý den,půl roku jsem každý víkend užívala s přítelem pervitin (šňupání).V týdnu jsme jinak normálně fungovali v práci a žili takový jiný život než o víkendy kdy jsme si spolu prostě chtěli užít .Asi před 2 měsíci kdy jsem si teda dala s kamarádkou výjimečně protože přítel nebyl doma jsem měla panicky záchvat .Týden na to jsem panicky záchvat znovu i bez pervitinu začla jsem se bát chodit ven jezdit autobusem atd..proto jsem vyhledala psychiatra ale o drogách mu neřekla a nasadil mi Adjuvin + při záchvatech že si mám vzít Oxazepam a tím mi potvrdil že mám panickou poruchu a úzkostné stavy.Uz měsíc jsem pervitin neměla ,Adjuvin (SSRI) beru cca 14 dní.Od te doby jsem bez dalšího záchvatu a všechen strach že mě taky opadl. S přítelem bych si chtěla ale naposledy pervitin dát a s drogou ale navzdy rozloučit nemám po ní touhu ale chtěla bych si užít ten poslední stav .Jen mám strach jaký by to mělo účinek právě s Adjuvinem když ho beru dá se říct krátce a zda když bych měla zase panicky záchvat jestli si mohu vzít půlku tabletky oxazepamu na pervitin.Dekuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Lucie, dobrý den,
je fajn, že se Vám podařilo měsíc neužít a cítíte se lépe.  Doporučuji abstinenci udržet, jelikož s další konzumací s největší pravděpodobností další ataka přijde a stejně si jízdu neužijete. Možná to bude ještě horší než před tím, není to neobvyklé.
Pervitin působí anxiogenně, to znamená, že může navodit úzkost a strach bez toho, aby k tomu měla dotyčná konzumující osoba dispozice. Často slýcháváme od klientů podobné popisování prožívání ,,dojezdů", mnohdy jsou tyto stavy opravdu tak silné, že daná osoba skončí v péči lékaře, protože má pocit, že nemůže dýchat, silně vnímá své srdce (tep, rytmus). Někdy se tímto vlivem silné úzkosti dostanou až do tetanické křeče, které se moc nedají ovládnout vůlí i přesto, že si dotyčná osoba uvědomuje, že je tento stav přivolán úzkostí nebo jinou nepohodou. Pokud má konzumují osoba, úzkostné stavy ještě před tím, než začne pervitin užívat, je tam pravděpodobnost nástupu o to větší. Dalšími konzumacemi tyto stavy poté sílí na intenzitě. Stavy jsou prožívány tak silně, že se bojí o svůj život. Většinou je tyto obavy dovedou díky nepříjemnému prožívání a silné obavě o život k abstinenci. Pokud by ve Vašem případě šlo o tento problém, bylo by určitě potřeba se dalším konzumacím vyhnout obloukem.
Co se týče kombinace medikace a pervitinu, tam těžko něco předvídat, a to z toho důvodu, že nikdy není přesně jasné, co daná látka opravdu obsahuje. Možná byste se divila, co vše se pod názvem této drogy dá koupit. Omítkou počínaje, přes křídu, prášek na pečivo až po aspirin. Díky příměsím, které prodejci velmi často přidávají k pervitinu (a vůbec všeobecně k distribuovaným drogám), aby jejich objem získal ještě na větším objemu a tím se navýšil samotný zisk. Bohužel uživatelé dost často ani nevědí, co vlastně berou. Mnohdy je látka tolikrát namíchána, že ve výsledku je pervitinu v dané dávce minimum, na rozdíl od jiných látek, které mohou být nebezpečnější než pervitin samotný. Z tohoto důvodu nelze moc dobře předem vědět, co a jak bude po konzumaci probíhat, co se bude dít a co s čím bude reagovat (např. při současném užívání nějaké medikace nebo dalších drog).
Obsah pervitinu se může tak různit, že na podobné otázky bohužel nelze zodpovědně odpovědět, pokud není známo jeho přesné složení. To by Vám zaručil pouze toxikologický rozbor.
Stačí to takto? Pokud se budete potřebovat na něco doptat, klidně se ještě ozvěte.
Mějte se zatím hezky a buďte na sebe opatrná.
S pozdravem, MK