Pomoc
Janka
Dobrý deň, pár krát som užila extázu a pervitín s tym sme to raz partia nechtiac prehnali .. zažila som veľmi zle stavy búšilo mi srdce mala som strach a ťažšie sa mi dýchalo trvalo to 5 dni v kuse ..tak to utíchlo začala som mať problém zo zubom takže som to ani neriešila ..ale stale mam od vtedy take problémy ,že citim ,že sa mi roztlčie srdce pila som aj čaj Detox prestala som so všetkým ale teraz už mesiac mam take problémy dostávam záchvaty búšenie srdca triaška,potenie, ťažšie dýchanie a preto sa pytam či to môže byť z toho ,alebo je to už niečo iné a ak z toho ako sa z toho dostať

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den,
stavy, které popisujete, hodně připomínají panické ataky - stavy vystupňované úzkosti, při kterých se vám rozbuší srdce, špatně se vám dýchá, potíte se, třesete, máte strach o život. Je určitě možné, že se vám tyto potíže začaly objevovat po negativním zážitku na drogách (u pervitinu i extáze takové stavy určitě nejsou vzácností).
Co s tím: určitě teď žádné drogy neberte, vyhněte se i alkoholu a stimulačním nápojům. Snažte se dostatečně spát, odpočívat, pravidelně jíst. Můžete zkusit např. na youtube najít nějaké nácviky relaxačních technik, které si můžete pravidelně (třeba večer před spaním) trénovat, pomůže vám to potom zvládat počínající panické stavy (soustředění na klidné, pomalé dýchání). Je dobré si naplánovat, co vám ve chvíli ataky pomůže - někomu zavolat? Něco malého sladkého sníst? Napít se?
Pokud by se stavy ale opakovaly a nedařilo se je zvládat, pak bych vám určitě doporučila, abyste vyhledala psychoterapeuta a/nebo psychiatra. Psychoterapií se úzkostné potíže dají dobře ošetřit - obecně určitě pomůže, když se s tím někomu svěříte, i třeba přátelům či rodině. Psychiatr vám pak může doporučit nějakou nárazovou (v případě ataky) nebo i dlouhodobou medikaci (kdyby se nedařilo to zvládnout jinak).
Kdybyste ještě něco potřebovala, určitě se ozvěte. Držím palce, ať je brzy lépe!
Zdraví
T.E.