Řízení
Hulič21
Dobrý den, je pravda, že, když policajtům nalížu trávu a nebudu v době řízení zhulený tak se to na krevnich testech prokaze? Ze pry tam najdou jenom neaktivní metabolity THC a timpadem mi ridicak nevezmou.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den,
doby prokazatelnosti z tělních tekutin u THC se pohybuje v těchto přibližných obdobích:
detekce moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
detekce sliny = jako u krve
Jde o orientační údaje, jelikož je to vždy velmi individuální záležitost. Doba záchytu se odvíjí především od intenzity a od frekvence předešlého užívání, velikosti dávek, množství obsažených účinných látek (tedy kvalita konkrétní drogy) a na individualitě metabolismu. Také nejde opomenout skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, z nich se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných testů ukážou pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dlouho. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, nicméně je to důkaz, že v posledních dnech byla droga užita.
Pokud by Vám Policie takto prokázala přítomnost THC, trvejte na dalším testu přímo z krve, ze kterého lze zjistit, zda Vaše užití mělo vliv na schopnost řízení motorového vozidla. Aktivní THC je v krvi detekovatelné cca přibližně 24 hodin od posledního užití. Čím déle za volant usednete, tím samozřejmě lépe.
Mějte se hezky, MK