Nefiltrovaná droga
Mono
Dobrý den.
Jak až dlouho po injekční aplikaci je možné zpozorovat na těle poškození orgánů při aplikaci nepřefiltrované drogy? Je to tři dny, nic neobvyklého na sobě nepozoruji, ale mám obavy kvůli možným mikroskopickym částečkám v cévním řečišti.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Mono,
na podobnou otázku vám nedokáži odpovědět. Většina potíží, které souvisí přímo s injekční aplikací v místě vpichu, se projeví téměř okamžitě. I zatížení kardiovaskulárního systému se často projeví velmi záhy. Nicméně třeba bakteriální endokarditida je něco zcela jiného a její vývoj nějakou dobu trvá. Mikroskopické částečky v krevním řečišti se mohou vyloučit, nebo také usadit uvnitř řečistě a zapouzdřit, nebo způsobit problémy např. v podobně infekce. Ve většině případů se po jedné injekční aplikaci nic strašného nestane, ale s každou aplikací rizika rostou. Přeci jenom není většina drog injekčně užívaných k injekční aplikaci určená - obsahují příměsi, které do krevního oběhu nepatří, nemluvě o možnostech kontaminace při přípravě nebo samotné aplikaci. Injekční aplikace je jednou z nejnebezpečnějších a pokud je to jen trochu možné, je lepší se jí vyhnout.
Dávejte na sebe pozor, zdraví a život máte jen jeden!
S pozdravem,
Gabriela Minařík.