zkriveni paží
fifinka
Dobrý den,muze mýt pervitin vliv na svali a kosti?pohybovi aparát?Měla jsem to jen 4 krát vždy s týdenním odstupem a naposled mě začala brnět hrozně ruka celá,celé zápěstí až konečky prstu se mi zkrivili a nemohla jsem to narovnat,od té doby mám pálení svalu a mezi zebry,táhne mě to dolů,špatně se dýcháme,pak za dva dny na interně mi brazílie krev a nic,ekg a v pořádku,zajímá mě z čeho mi brněli ty style že sde mi zkrivili ruky a prsty,pocit když vás někdo táhne za kuzi;od té doby mě furt pálí mezi zebry jak kdy táhne kůže a to samé v nohách a to už jsem neměla rok

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den,
pervitin má vliv v podstatě na jakoukoli část těla. To, co popisujete, je obtížné diagnostikovat takhle na dálku, ale vypadá to na tzv. tetanii. Zjednodušeně řečeno: tetanie je způsobená nízkou hladinou vápníku, případně nízkou hladinou hořčíku v krvi. Při podnětu - stres, zrychlené dýchání ap. - potom dochází k brnění končetin a ke vzniku svalových křečí, typicky křečí rukou, kdy se ohne zápěstí a prsty vytvoří takovou "špetku". Můžou být problémy s dýcháním (pocit nedodechnutí), pocit napětí, nervozita, bolesti hlavy, bolesti u srdce. Je to stav, který je sice hodně nepříjemný, ale není život ohrožující.
Jak s tím souvisí pervitin - jednak může třeba snížený příjem potravy vést právě ke snížené hladině zejména hořčíku, jednak může pervitin zesílit např. pocity úzkosti, které potom vedou ke zrychlenému dýchání (hyperventilaci) a to potom může vyvolat tetanické křeče a další příznaky.
Co s tím: určitě bych se pervitinu a jiným drogám v tuto chvíli vyhnula, snažila se pravidelně jíst pestrou stravu, zejména potraviny obsahující dostatek vápníku (mléčné výrobky, kapusta, brokolice, luštěniny) a hořčíku (luštěniny, špenát, mák, kvasnice nebo ořechy, sušené meruňky). Ty můžete zkusit doplnit i přímo doplňky stravy, prodávají se i volně v lékárně. Dále vám určitě prospěje i dostatek spánku a odpočinku.
Pokud by se to nelepšilo, potom bych doporučila konzultovat s lékařem - spíše neurologem. Kdyby došlo k nějakému náhlému zhoršení, potom je určitě na místě vyhledat lékaře ihned.
Kdyby něco, určitě se ozvěte.
Zdraví
T.E.