Otrava
Peetrolina
Dobrý den. Jsem dlouhodobě závislá na pervitinu. Nyní už cca půl roku užívám nitrozilne. Téměř denně. Občas třeba 5 dní pauza.
Včera ráno jsem si dala a objevily se velmi nepříjemné stavy. Odpoledne to zkusila ještě jednou, jestli to nepomůže a snědla jsem to v tobolce. Stav beze změny. Zbytek jsem vyhodila. Večer jsem usnula. Ráno vstala a cítím se pořád stejně. Odezní to? Mám například užít černé uhlí? Vím, že rada bez osobní schůzky je celkem obtížná, ale v žádném případě k lékaři nejdu. I kdybych 100x zvracela.
Priznaky: návaly horka , studený pot, motani hlavy, bolest hlavy, nadměrné slineni. Svalová slabost i únava, ale když si lehnu je to horší. Nevolnost. Mirna bolest v oblasti ledvin.
Srdce mi buší normálně, dýchá se mi dobře, teplotu nemám.
Prosím poraďte
AP

Odpověděl: Amrit Sen
Peetrolíno, zdravím Vás,
díky za důvěru, chápu Vaše znepokojení a obavy, jsou na místě, dobře, že píšete.
Nepíšete, jestli se popsané potíže dostavily po aplikaci, nebo v souvislosti s užitím pervitinu, předpokládám, že "nějak" ano...
Zmiňujete, že jste dlouhodobě závislá na pervitinu, pak se není čemu divit, Váš organizmus už má drog prostě dost a dává to znát, ať už tak, či onak. Jestli tato konkrétní zkušenost přímo s užíváním pervitinu souvisí, ani o co konrétně jde, však nedokáže nikdo takto na dálku určit. Znamená to že přišel čas drog se vzdát a najít se zdravějšího koníčka, nebo aspoň odložit další užití na co nejdelší čas. Pokud to nedokážete, doporučuji Vám vyhledat odbornou pomoc a řešit svou závislost, v opačném případě čekejte prohlubování problémů, a to nejen zdravotních.
Pokud je Vám stále zle, na nic nečekejte a vyhledejte lékařskou pomoc. Aby Vám lékař mohl účinně pomoci, potřebuje znát všechny okolnosti, které by mohly s Vaším stavem souviset, je na Vás, nakolik budete otevřená, ale věřte, že Vám nikdo hlavu neutrhne.
Možné je i to, že jsou potíže způsobené nekvalitním "materiálem", ať už z "výroby", nebo díky následnému ředění vším možným, předávkováním, nebo kombinací s dalšími látkami, alkohol nevyjímaje, dehydratací, Vaším nastavením, momentálním zdravotním stavem, či nastavením, rozpoložením, nebo okolními podněty, čili nevhodným settingem, případně kombinací popsaného. Vyloučit nelze ani, že Váš současný zdravotní stav s posledním užitím pervitinu nesouvisí, tedy kromě toho, že každé užití drogy oslabuje obranyschopnost organizmu, imunitní systém a komplikuje rekonvalescenci.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/839-pecko-peri-pergo-piko-parno
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/72/2788/Akutni-ucinky-metamfetaminu
http://www.prevcentrum.cz/pervitin
http://drogy.ful.cz/drogy/pervitin/
http://www.extc.cz/pervitin.html
http://www.angelfire.com/in/freelife/piko.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Co dodat, vyhledejte odbornou pomoc, ať už lékařskou, nebo terapeutickou, dokud není úplně pozdě a Vy i Váš život se rosypete na kousíčky. Pokud budete mít zájem, napište ve kterém, nebo poblíž kterého města bydlíte, rádi Vám obratem na bezplatné i anonymní služby kontakty pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí a jestli Vám byla odpověď k něčemu platná.
Buďte na sebe opatrná, přeji vše dobré,
Amrit Sen.