Marihuana detox 2
Filman
Děkuji za odpověď, paní Minařík.
Matně si vzpomínám, jak mi tyto deprese a úzkosti začaly. Večer jsem se vrátil z práce, po celém dnu v autě a měl jsem toho plné zuby, tak jsem si řekl, že si prostě ubalím jointa, dobře se najím, kouknu na film a půjdu spát. Tak jsem tedy učinil, vykouřil jsem jointa, najedl se, koukl na film a šel spát, v tom na mě přišel právě ten divný stav. Začalo mi zvonit v uchu, ale to spíš přirovnávám tomu, že jsem seděl dlouho v autě. Potom na mě přišel takový strach, nakonec jsem usnul a od té doby se to vleče.
Každopádně, nerazím ten názor, že marihuana je něco jako přírodní léčivo. Je možné, že pomáhá, ale krátkodobě, z dlouhodobého hlediska podle mě spíš udržuje aktuální stav.
Avšak nechci řešit své problémy drogami, chci se cítit dobře i bez všemožných látek. Marihuana sice mým stavům pomáhá, mám však strach z propuknutí nějaké vážnější psychické poruchy jako je derealizace nebo depersonalizace, protože už se mi párkrát za střízliva stalo, že jsem si přišel docela mimo, tak jako bych pozoroval sám sebe. Takový zvláštní pocit, ale snažil jsem se ho ignorovat a nějak mu nepropadat. A bojím se tzv. jako čert kříže, že by mi tyto stavy zůstaly doživotně. Aktuálně jsem již 2 týdny marihuanu nepožil a nemám to v plánu, sice se mi hůř spí, během dne na mě z čista jasna přichází takové pochmůrné smutné myšlenky, ale snažím se to zvládat. A k Vaší otázce - s nikým jsem svoje problémy neřešil, jen jsem se občas svěřil své mamince. Děkuji za přečtení a těším se na Vaší odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Filmane,
ozýváte se po 4 měsících, je to tak? Nepodařilo se mi v historii dotazů dohledat jiné dotazy, než ty dva z října. Ptám se pro jistotu, jestli jsem nějakou část nepřehlédla, abych byla schopná reagovat adekvátně.
V předchozím dotaze jste mluvil o tom, že se chystáte na neurologii, kvůli brnění rukou při delší době jízdy autem. Jak vyšetření dopadlo? Návštěva neurologie byla výsledkem hovoru s obvodní lékařkou -  s tou jste mluvil i o jiných potížích než brnění rukou? Co třeba to zvonění v uších? Deprese? Úzkost?
Také jste psal, že deprese i úzkosti jste měl i dříve, před užíváním marihuany, a vlastně i v době, kdy jste užíval. Z tohoto dotazu to vypadá, že mluvíte o něčem, co by šlo popsal jako silnější pocit úzkosti spojený s neurčitým strachem a zvoněním v uších. Netuším, kdy k uvedenému stavu došlo. Mluvil jste o něm s někým?
Mimoto zmiňujete i stavy derealizace a depersonalizace, se kterými máte osobní zkušenost a obáváte se, aby se vám nevracely, abyste se s nimi v budoucnu nepotýkal. K nim došlo také v poslední době?
Když se podívám na mou odpověď, je asi celkem zřejmé, že vám víc než odpovědi, pokládám spoustu otázek. Vy sám se v dotazu na nic konrkrétního neptáta. A tak si říkám, jestli vlastně to, co byste nejvíc využil, je možnost si s někým o všem bez soudů a hledání chyb v klidu promluvil. S někým, kdo nepropadne panice, ani nebude potíže bagatelizovat. Neuvažoval jste osobně si s někým o všem promluvit? I minule jsem zmiňovala psychologa, psychiatra, poradnu ve škole ... dávalo by vám něco takového smysl? Takto na dálku se skutečně jen velmi těžko odhaduje, o jaké potíže se jedná, jaký je jejich potenciál, či zda jde spíš o vaše vlastní úzkosti. Co vy na to?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.