Žíly na rukou v háji
Prvosenka
Vím, že aplikovat do jiných žil než na rukou se nedoporučuje, ale přesto, které další místo na těle je po rukou nejméně nebezpečné? Ruce jsem si totiž už odjebala. Tam si nedám, resp. povede se jedna aplikace z 20 pokusů. Na vnitřní straně stehna nad kolenem jsem objevila místo, kam si teď dávám. Myslím, že by to mohla být vena saphena magna. Riskuji hodně?

Odpověděl: Amrit Sen
Prvosenko, především dobrý den...
Vážím si Vaší důvěry, dobře, že píšete. Říkám si, že nejspíš dlouhodobě injekčně aplikujete opioidy, opravte mě, jestli se pletu...
Nezlobte se, ale jsem dalek toho, abych Vám doporučoval další místa na těle, kam si nitrožilně aplikovat, když jste si, jak píšete, žíly na rukou už zničila.
Jak si aplikovat do žil, které nemáte, respektive je nenajdete, Vám nikdo neporadí, protože pokud se budete snažit v injekčních aplikacích pokračovat, velmi rychle se stav Vašeho oběhového systému ještě radikálně zhorší a krom toho se díky neúspěšným pokusům dopracujete k závažným zdravotním problémům, například abscesům, flegmónám a dalším, které ještě významněji zasáhnou Vaše zdraví, ty budou vyžadovat chirurgické zásahy, včetně léčby antibiotiky a riziko, že přijdete o končetinu, nebo o život, poroste.
Co však můžete podniknout, popovídat si o problematice s odborníky, například s pracovníky terénního programu, kontaktního centra, nebo adiktologické ambulance, kde nemusíte mít obavy, že se na Vás bude někdo dívat skrz prsty, nebo že se o kontaktu, natož tématech rozhovoru, někdo další dozví.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem, pošleme. Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/Uvodni-stranka.html
Jistě víte o dalších variantách, jak drogy aplikovat. Předpokládám, že se zatím drog nehodláte vzdát, ani se léčit, nebo uvažovat o substitučním programu, byť by to pro Vás bylo jednoznačně nejlepší.
Užitečné odkazy:
https://www.substitucni-lecba.cz/injekcni-uzivani-drog
https://www.substitucni-lecba.cz/novinky/injekcni-aplikace-drog-je-nebezpecna-pro-narkomana-i-jeho-okoli-231
http://edekontaminace.cz/clanek/1/140/manual-bezpecne-aplikace.html
http://edekontaminace.cz/clanek/1/193/nemas-uz-kam-davat-Zily-ti-neberou-a-nosem-to-taky-nejde-nemas-ciste-jehly-a-presto-si-musis-dat-vyzkousej-kapsle!!!.html
http://edekontaminace.cz/clanek/1/495/kapsle.html
http://edekontaminace.cz/clanek/1/494/Snupani.html
http://edekontaminace.cz/clanek/1/183/trubicky.html
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná a mějte se ráda.
Poděkování neškodí,
Amrit Sen.