Sevredol
Emma
Dobrý den , budu si moc vážit toho když si tohle moje psaní přečtěte až do konce. Potřebuju pomoc.
Teda , nemyslím si že si že svou situaci nevím rady a že sem psychicky na dně ,to bych přeháněla.. i když...
Mám 2 děti ,V. 7 let a A. 4roky , samozřejmě je mám ve své péči ,nadevsechno je miluju :-) chci tu pro ně být na 100% ...
Už od 13let trpím spánkovou paralýzou /obrnou ,při usínání... Mám na to svůj pohled ,že to rozhodně není nemoc. Vyloženě mi to nepřekáží ,asi za 14 let si na to už musela zvyknout ,a jo. Teď beru ráno antidepresiva Elontril se kterými už to nemám.
V roce 2019 sem se musela stěhovat , do "cizího" města, bohužel mi dceru nevzali do školky 3 měsíce před prázdninami a nemohla sem do práce ,musela sem být s doma.
Měla sem tu možnost a zkusila heroin , kouřením. Víc než párkrát. Asi z nudy ,abych se uklidnila. Všecko pro mě bylo snesitelnější. Z občasného užívání se po chvilince stalo denní... Bylo to tak fajn. Pak sem ale řekla že tohle nemá dál smysl ,našla sem si práci co mě baví. Jsem tu pro mé děti a vždycky sem tu pro ně byla ale práci sem se chtěla také věnovat, musím být v pozoru a bdělá. Nějak mi to nešlo... Zjistila sem že abstinenční příznaky jsou něco co jen tak nedám, když to vidím zpetne byla to blbost, chvilku sem užívala metadon ,od kamaráda. Bohužel ale nejsem z Prahy takže bych na metadon nemohla dojíždět každý den. Našla sem si přes kamaráda psychiatr. na substituční léčbu sice v Praze ,ale musím tam jen jednou za 6 týdnů, a předepisuje mi suboxone 8mg , kdybych tak věděla že přestat s tím buprenorfinem bude ještě horší... Achjo. Sem na 2mg denně.
Totiž chci si pomoc sama a mám plán , objednala sem si červený kratom , a ráda bych aby mi někdo předepsal třeba 5 receptu Sevredolu. Přestala bych brát ten Suboxone , byla chvilku na tom Sevredolu a pak bych pomocí toho kratomu přestala brát i ten sevredol. Abstinenci příznaky by byli snazší... Zní to rozumně ? Nemyslím si že je to jako vyhánět čerta ďáblem , spíš naopak.. co se týče délky absťáku je ten "ďábel " ten Buprenorfin... Heroin už si shánět nechci nějak sem s těmi lidmi odřízla kontakt. Na 2 -3 měsíce mi mamka děti nepřijede pohlidat... , Na dva týdny ano.
Do léčebny nechci. To prostě nejde. Doporučite mi někoho, něco ?

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Zdravím, Emmo,
s podobným plánem (přechod ze suboxonu na lék s kratší dobou odbourávání) se nesetkávám úplně poprvé a rozumím, proč to chcete zkusit, ale z hlediska odborného je to bohužel nestandardní. V indikaci odvykání se zkrátka Sevredol (morfin) oficiálně nepoužívá. Ten je tu pouze pro léčbu bolesti. Co tedy nejlépe dělat - zkusila bych se nejprve domluvit přímo s vaším psychiatrem, který vám momentálně píše suboxone. Ví o tom, že chcete vysadit? A že vám to dělá potíže? Že máte tenhle plán? Pokud se mu s tím z nějakého důvodu nechcete úplně svěřovat, můžete se zkusit zkontaktovat s nějakou jinou adiktologickou službou, kde to můžete probrat a vymyslet, jak na to. Asi jenom pro pořádek dodám, že na suboxonu jako na substituci je možné fungovat dlouhodobě a takoví lidé jsou potom považováni v podstatě za abstinující. Jestli chcete vysadit i suboxone, je to samozřejmě naprosto legitimní přání, ale varianta setrvat v substituci tu zkrátka je a není na ní nic špatného.
Psychiatr by vám nicméně s vysazováním suboxonu mohl pomoci. Během odvykání je třeba možné odvykací stavy a potíže s tím spojené tlumit i jinými léky než opioidy (k podpoře spánku, na úzkosti apod.). Také s vámi může probrat, jestli je kratom pro vás dobrá varianta. Mezi uživateli není snaha vyabstinovat na kratomu úplně vzácná, ale stejně jako jakákoli jiná droga má kratom svoje rizika.
Píšete, že máte dvě děti, že pro tu pro ně chcete být na 100%. Pevně doufám, že se vám to bude dařit. Kdybyste ale někdy potřebovala podporu v péči o ně či si v nějaké situaci nevěděla úplně rady, můžete se obrátit na naše Centrum komplexní péče o dítě a rodinu (CKP). Služba je bezplatná a diskrétní. I pokud bydlíte mimo Prahu, mohou vám telefonicky poradit a třeba doporučí i kontakty ve vašem okolí, nebo je možné si domluvit schůzku, až budete mít do Prahy cestu.
Kontakt:
CKP SANANIM: http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
pevná linka: +420 220 80 31 30
mobil: +420 702 036 237
email:  pece.dite@sananim.cz
Odborný garant: PhDr. Ilona Preslová
Možná jste trochu zklamaná, že jsem vám úplně nepotvrdila váš plán. Doufám ale, že třeba aspoň něco pro vás bude užitečné. Kdyby vás ještě něco napadlo, určitě se ozvěte.
Držím palce, ať se daří!
T.E.