Nemůžu přestat,bolí to!
Sarah
Dobrý den,přeji. Velmi si vážím toho,že existuje Vaše poradna. Mohou se na Vás obrátit lidicky se svými problémy a Vy jim vždy poradíte co dělat. Držím Vám všem v poradně palce,děláte skvělou vec a patří Vám OBROVSKÝ dík. A teď je mě. Už asi 10 let beru Tramal. Mám ho na velmi silné bolesti,mám genetickou vadu-rozstep bederní páteře. Samozřejmě už jsem zjistila,že je mi bez něj strašné zle,hlavně fyzicky. Křeče,zimnice,třes,horečka..atd. Vím že jsem závislá. Jenže bolesti páteře jsou strašlivé a Tramal je jediný lék co mi pomáhá. Nevím co dělat. Měla bych ho pomalu vysazovat,to vím,ale bolesti zad se opět vrátí a k tomu ještě abstin.priznaky. Nemohla bych vůbec existovat. Beru Tramal kapky,asi 150 kapek denně. Poraďte co dělat,prosím. Jsem z Ústí nad Labem e je mi 45 let. Moc děkuji za odpověď

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den, Sarah,
děkujeme za vaši podporu, moc nás to těší!
K vašemu dotazu: myslím, že váš případ je hodně specifický a že bude potřeba ho nějak podrobněji prokonzultovat osobně, a to možná spíše s odborníkem na léčbu bolesti, než jen se specialistou na adiktologii. Abstinenční se dají zvládnout pozvolným redukováním dávky, abstinenční syndrom navíc netrvá věčně, nejhorší akutní fáze odeznívá cca do dvou týdnů.
Vy ale máte zároveň silné bolesti a Tramal je zatím to jediné, co vám pomáhá. Proto bych se asi nepouštěla do náročného vysazování, než tohle proberete s odborníkem/odbornicí, který/á vám poradí, jestli je vůbec vhodné a nutné Tramal vysazovat, jaké jsou alternativy a podobně. V Ústí nad Labem jsem našla například tuto ambulanci bolesti: http://nchusti.kzcr.eu/pacienti/ambulance-bolesti.
Vždy je potřeba individuálně zvažovat přínosy a negativa jednotlivých postupů. Pro vás je určitě podstatné, abyste necítila bolesti a mohla běžně fungovat - zároveň ale aby pro vás byla léčba co nejbezpečnější. To jsou oblasti, ve kterých vám poradí lépe zkušený specialista na léčbu bolesti, bohužel to není úplně můj obor.
Kdybyste ale měla další otázky, neváhejte se zeptat, když budem vědět, poradíme.
Držím vám palce, ať se daří!
T.E.