Diazepam
Vendabenda
Dobry den, prosim o radu. Byl mi nasazen Diazepam 10mg vecer na spani. Beru ho cca 10 dni. Prvni tri dny jsem bral predpsanou davku, pak 1,5 prasku a posledni 3 dny uz 2 ( tedy 20mg pred spanim). Ano, vyborne se vyspim, jako uz dlouho ne, ale zda se mi to jako cesta do pekel, desi mne to zvysovani davek. Tedy jsem dneska rano hodil zbytek leku do popelnice. Na internetu jsem se docetl, ze tak rychle vysazeni leku muze zpusobit vazne zdravotni problemy? Je to mozne? Beru ho max. 14 dni. Nikdy jsem nebral, ani nezkousel zadne drogy, ani lehke. Je mi 47 let. Mozna je otazka zbytecna, ale radeji se zeptam. Dekuji vam za odpoved.

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den,
myslím, že po čtrnácti dnech užívání takové dávky vám vážné zdravotní problémy bezprostředně nehrozí. Máte pravděpodobně na mysli křeče, epileptické záchvaty či delirium v rámci odvykacího stavu. Ty mohou nastat spíše při dlouhodobém užívání násobně vyšších dávek.
Je to ale samozřejmě individuální, odvíjí se to od celkového zdravotního stavu a podobně. Nějaké potíže pocítít můžete i tak - potíže s usínáním, nervozitu, pocení, bušení srdce. Jak jsem ale už napsala, myslím, že po takových dávkách a v tomto časovém horizontu by to nemělo být ohrožující.
Příště by vám pro jistotu doporučila vysazovat pozvolněji. A pokud máte problémy se spánkem, které se nedaří zlešit režimovými opatřeními (spát v chladu, temnu, nedívat se předtím dlouho na TV či o mobilu, nepít odpoledne kávu a energetické nápoje, netrávit přes den čas v posteli, uléhat až s únavou apod.), tak existují i léky na spaní, které nemají návykový potenciál. Užívají se např. některá antidepresiva a jiné sedativní léky. Měl by vám v tom ale poradit lékař/ka, který/á podrobněji zná vás, váš zdravotní stav a vaše potíže.
Tak doufám, že bude vše v pořádku!
Kdybyste měl ještě nějaké otázky, určitě se ozvěte.
Zdraví T.E.