Psychofarmaka/pravda
Broken
Dobrý den zdravím Vás pane Amrit Sen,
pokud nevadí budu směřovat svůj dotaz na Vás. Nejprve bych se chtěl zeptat, jednou jste tady psal , že pokud si někdo rozjede psychickou nemoc občas musí užívat psychofarmaka po celý život . Mohu se zeptat , co se konkrétně v mozku stane a proč se neurotransmitery nebo funkce mozku sama neobnoví? Řada duševních onemocnění je na základě špatného uvolňování serotoninu - je to něčím podložené ? Za roky bádání jsem našel jen, že se hladina serotoninu dá zjistit z krevního séra , z jakého důvodu se toto nepraktikuje? Poté bych se chtěl zeptat u AD se uvádí , že jsou nenávyková , jak je tedy možné , že miliony lidí nejsou schopni tyto léky po několikaletém užívání vysadit a mají opravdu neskutečné fyzické i psychické příčiny? Teď ke mne , 11 let se "léčím " na údajně úzkostně-depresivni poruchu , užíval jsem řadu AD , jediné , které mne pomohly byl Apo-Parox 20mg , ( až na vedlejší účinek nabrání 24kg) , ale raději tlustý a funkční , po letech se problémy vrátily v podobě nespavosti , Trittico, Zoloft, Elicea atd nepomohlo , jediné co mi účinkovalo byl Rivotril užíval jsem ho v nízké dávce 0,25mg po nějaké době můj psychiatr usoudil , že ho už nemohu užívat (cítil jsem se dobře a pracoval - fungoval) a teď k jádru problémů , začal mi předepisovat Kventiapin konkrétně Ketilept 25mg , užíval jsem ho cca 14měsíců, před užíváním jsem si raději nechal ověřit informace od 3 nezávislých odborníků , kteří mne ujistily , že toto je šetrný , nenavykový lék z řad antipsychotik , který se může užívat dlouhodobě ( ujistil jsem se z důvodu pekla v podobě vysazování byť malých dávek Rivotrilu , které se absolutně neslučují s příbalovým letákem ,což by mohlo potvrdit tisíce uživatelů na různých diskuzních fórech ) . Letos v lednu to začalo...cítil jsem závratě a problémy s koordinaci , bádal jsem po příčině ,poté jsem lustroval doslova všechny i zahraniční stránky a narazil na informace ohledně Kventiapinu ,že tyto antipsychotika blokují až 80%dopaminu , způsobují cukrovku , ucpávání tepen, parkinsonismu!!, mění struktury ve středním mozku, způsobují extrapyramidové vedlejší účinky , které nebudu vypisovat určitě je znáte ... Během 2 týdnů jsem tento s prominutím jed vysadil . Spím dobře, jim , avšak můj stav se zhoršil o 300% od naprosté únavy , deprese , mysl mám čistou , ale ta únava , bolesti svalů apod mě limitují tak, že zvládnu jít ven tak na 30min denně , a to se mi ještě rozjíždí panické ataky, které jsem měl jako prvotní diagnózu a nezažil jsem je 10let! Ptám se tedy za jak dlouho toto pomine ? Pomine-li to vůbec...cítím se nejhůře zaposlednich 10 let. Je to nevratné nebo se tělo "vzpamatuje" . Asi je na místě položit si otázku , proč to neřeším se svým psychiatrem ? Protože jak mohu důvěřovat člověku , který mi toto předepsal aniž by mne informoval o těchto věcech ba naopak řekne " nečtěte zbytečně příbalový leták , berte to a neřešte". Mnoho psychiatrů z USA vydalo studie , že antipsychotika opravdu ničí mozek a pacientům , kteří nemají schizofrenií, bipolární poruchu či psychózu by se toto nemělo v žádném případě podávat, když se naruší dopaminovy systém , můžou nastat velké komplikace. Jakto že se toto děje . Že že schopného pracujícího člověka že během měsíce stane troska neschopná dojít do obchodu a pracovat? Proč oslovují vás ? Přijde mi , že píšete vždy v zájmu pacienta a pravdivě. Takže se ptám pane doktore kde je pravda? A co s tím ? Díky za váš čas u tohoto vyčerpávajícího dotazu, ale toto je ten šetrný a nenavykový lék? Nepřijde mi .... Mějte alespoň vy krásný den .

Odpověděl: Amrit Sen
Brokene, zdravím Vás,
díky za důvěru. Vážím si toho, že se obracíte přímo na mě, přestože nejsem doktor, ani lékař. Jsem člověk, který dlouhé roky pracuje v přímém kontaktu se závislými klienty, kterým pomáhá ve zkvalitňování života a podporuje v uzdravování.
Chápu Vaše obavy i to, že byste rád dostal odpovědi na bezpočet dotazů, týkajících se psychofarmak, jak obecných, tak na ty, které souvisí s Vašimi psychickými poruchami a nemocemi.
Odpusťte, internetové poradenství má své limity, tím spíš, že kromě dotazů ve "veřejné části", pokračujete ještě dvojnásobnou "náloží" dotazů ve skryté poznámce.
Nezbývá mi, než se pokusit odpověď na všechny Vaše dotazy shrnout:
Při užívání psychofarmak, zejména antidepresiv a podobně, by měla vždy současně probíhat vhodná forma psychoterapie, bez ní je šance na uzdravení mizivá.
Benzodiazepiny neléčí, jde o léky s mimořádným závislostním potenciálem, které se užívají k překonání některých krizových situací a neměly by se souvisle nikdy užívat užívat déle, než 15 dní.
Každý lékař by měl dbát jak na tyto skutečnosti, tak o své pacienty. Znamená to, že psychiatr, který Vám léky předepisuje, by Vám měl o předepisovaných lécích, důvodech, proč je předepisuje, léčbě a jejím postupu sdělit veškeré informace a zároveň odpovědět na Vaše související otázky.
Pokud tak nečiní, změňte ho.
Promiňte, z kontextu jsem nepochopil na který šetrný a nenávykový lék se v závěru první části dotazu ptáte.
Jestli chápu správně, píšete na Drogovou poradnu a léky si často "ordinujete" sám, pak se nedivte, že se necítíte dobře, psychofarmaka by neměl užívat nikdo, pokud je nepředepíše lékař.
Jestli máte zájem o odborníky, specialisty z oboru psychiatrie a adiktologie, se kterými byste mohl Vaše dotazy osobně probrat a zároveň se podívat, či vhodně upravit medikaci a souvislosti se zdravotním stavem Vás seznámit s možnostmi terapie, napište, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám je obratem pošleme.
Užitečné odkazy
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka.html
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka/benzodiazepiny.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Přeji Vám vše dobré, Amrit Sen.