Nevím jak dál
romana
V červenci 2019 jsem úspěšně dokončila svoji již druhou léčbu v TK Heřmaň, přes veškerá varování terapeutů i lidí ze skupiny jsem nešla na DC, jelikož jsem pospíchala za dětmi a naivně jsem si myslela, že jsem poučena natolik, abych to zvládla. uvěřila jsem bludu, že dokážu abstinovat ve městě, kde jsem 25 let brala drogy. Po 18 měsících úplné abstinence jsem v období kolem vánoc začala popíjet alkohol, kouřit trávu a už jsem měla několikrát i pervitin a jednou fentanyl. Takže se jedná už spíš o recidivu než relaps. Je mi 41 let, takže už nemám čas se zde pokoušet o to, co jsem zde v podstatě nikdy nedokázala - dlouhodobě abstinovat. Mám jít ještě jednou do komunity, pak na DC a už se nevracet do Chomutova? Je ještě jiná možnost co dělat v této situaci? Předem děkuji za radu. S pozdravem Romana.

Odpověděl: Markéta Kordová
Romano, zdravím Vás,
rozhodně je dobře, že jste se ozvala a máte chuť se svou současnou situací něco udělat.
Uvědomění si, že návrat do města, které máte tak moc spojeno s užíváním, nebyl dobrý nápad, by mohlo znamenat restart toho, o co Vám v komunitě šlo a kam jste se snažila směřovat...zkuste z této zkušenosti vytěžit co nejvíce pro sebe, abyste mohla dál pokračovat na své cestě k celkové úzdravě a žila spokojený život sama se sebou a svými dětmi...
Neumím úplně teď odhadnout, jak na tom teď jste, ale pokud jste se ,,úplně nerozjela" a nevypadla ze svých povinností (děti, práce, atd.) je možná zbytečné pro třetí absolvovat roční pobyt v komunitě. Co takhle krátkodobá léčba například v Červeném Dvoře? Na chvíli se pozastavit, zrekapitulovat co se stalo a připravit lepší plán po návratu? Netuším, kde jste byla před nástupem do TK, pokud to byl právě Červeňák, asi by nemusela být čekací doba na nástup tak dlouhá, jak bývá obvyklé. Byl by někdo schopný a ochotný obstarat děti?
Romano, klidně můžete napsat více, zkusíme něco vymyslet (můžete využít i skrytou poznámku, ta není součástí veřejné části webu, nikdo ji tedy neuvidí).
Máte za sebou kus cesty, která jistě nebyla jednoduchá. Také velký kus práce na sobě, to, že jste se ozvala včas, je toho důkazem. Ráda bych Vás podpořila to dotáhnout do konce, věřím, že to zvládnete!
Markéta