Pervitin xxx
Dzitka
Dobrý den,je mi 31 mám dvě děti pervitin jsem začala brát v 18letech v těhotenství jsem nebrala ,snupu a kouřím ale nejsem feťačka která to potřebuje já si to dám 1 až 2 do měsíce abych se odreagovala .Chci přestat úplně ale vždy když se nudím dám jsi.Nejak mě to neovlivňuje ve výchově dětí jsem milující máma ale nemohu přestat úplně.Nechci se jít léčit někam jak začít žít normálně úplně aniž bych neměla chuť si dát?Jak to po těch letech mezitím jsem měla roční třeba přestávky ovlivnilo moje zdraví?A mohu mít rakovinu? Děkuju za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
to, jak dalece je ovlivněno Vaše zdraví díky konzumacím, bohužel, nepoznáme. K tomu je zapotřebí vyšetření lékařem.
Mám za to, že jste na naši poradnu už psala, je to tak? Kolega Vám dával kontakty, kam se obrátit pro pomoc...
Uvádíte, že máte chuť s pervitinem seknout, což by bylo fajn. Už s ohledem na to, že jste matka dětí. Dařilo se Vám v těhotenství nebrat, to je skvělé, stejně tak uvádíte, že jste dokázala mít i třeba roční pauzu, to je také bezvadné. Každý den, který se Vám podařilo a podaří nic nevzít, je super, čím delší pauzy mezi jednotlivými konzumacemi, tím lepší...
Také jste zmínila, že se Vám nikam nechce docházet, to bych ještě zvážila. Možná by Vás to upevnilo ve Vašem rozhodnutí a možná by se Vám to vše i lépe zvládalo, terapeutická podpora by Vám mohla pomoci udržet abstinenci trvale. To je samozřejmě na Vás, ale jak sama vidíte, chuť na další užití (byť po dlouhé době), Vás vždy dostane. Držet abstinenci na sílu asi nějaký čas jde, ale je to zbytečně vyčerpávající a většinou v tom stejně abstinující uživatelé nijak zvlášť šťastni nejsou. Mnohem účinněji funguje, když dotyčná osoba pochopí, co jej spouští, vychytá si, čemu předcházet, jak nakládat s rizikovými situacemi, atd...Pracovat s chutěmi se lze naučit, stejně tak rozkrýt své závislostní chování a nějaké mechanismy postupně změnit. Ale jak jsem zmínila, je to o terapeutickém procesu. Nechcete to opravdu ještě zvážit? Myslím, že nezávazným a třeba i anonymním poradenstvím nemůžete nic zkazit. Můžete se jen informovat o možnostech a pak se sama svobodně rozhodnout, zda toho jít nebo ne. Co říkáte?
Budu ráda, když se ještě ozvete. Lze využít i skrytá poznámka, která není součástí veřejné části webu, nikdo ji tedy neuvidí.
Mějte se zatím fajn, Markéta