THC
Skunky
Dobrý den chtěla jsem se zeptat hulim marihuanu už 4,5 roku a zjistili mi první stadium schizofrenie tak mě napadá dotaz ke nemoci a vlastně thc má vubec nějaký vliv? Pokud ano tak jak moc velký? Děkuji za odpověd

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
děkuji vám za dotaz i za důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte.
Netuším, co přesně si pod prvním stadiem schizofrenie představit, stejně tak nevím, kolik marihuany užíváte a jak často.
Pokud jde o možnou souvislost onemocnění a užívání marihuany, pak se výzkumy jednoznačně neschodují. Někdy se mluví o možnosti, že užívání marihuany může uspíšit nástup psychických potíží (třeba i takových jako je schizofrenie), jindy se mluví o tom, jestli to není naopak - že lidé, kteří mají sklony/dispozice k psychickým potížím, vyhledávají podobné drogy, které je přitahují třeba i z toho důvodu, že se pak mezi lidmi, kteří jsou ve změněném stavu vědomí, cítí lépe, snadněji zapadnou apod. Podobných teorií je více. Výzkumně lze některé z nich ověřovat jen obtížně.
Pokud máte psychiatra, který s vámi došel k uvedené diagnoze, možná jste spolu o souvislostech s užíváním marihuany mluvili, nebo ne? Rozhodně nic nezkazíte, když se na psychiatrův názor zeptáte a zjistíte víc. Rozhodně se nemusíte bát, že byste byl první nebo poslední člověk s psychiatrickým onemocnění, který drogy užívá, nebo s nimi experimentuje. Ale je možné, že z případného i jen občasného užívání nebude lékař nadšený. Některé léky mohou s marihuanou interagovat a i z toho důvodu je dobré si dávat pozor a probrat s doktorem, jak na tom v tuto chvíli jste, případně řešit medikaci, navázat terapií a postarat se o sebe co možná nejlépe tak, abyste se cítil dobře.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.