Problémy s nosem
Tomáš
Zdravím, už cca 5 let užívám pervitin, aplikuji ho jen přes nos.
1.Už nějaký čas pociťuji nepříjemnou bolest nosu, nebo spíš nosních dutin, také nadměrné tvoření tzv. snoplů a tvoření strupů v zadní části nosu.
Lze to něčím aspoň trochu zmírnit ?
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den,
to bude hlavně záležet na tom, v jakém stavu vaše sliznice a přepážka je, a to tímto způsobem neumíme vyhodnotit.
Do nějakého stupně poškození je sliznice určitě schopna regenerace úplné. Pokud, ale stále užíváte (netuším jak často a zda máte mezi jednotlivými konzumacemi třeba i delší pauzy?), jelikož nadměrná, ale i průběžná konzumace drog (kokain/pervitin) způsobuje odumírání tkáně a tím postupné poškozování. Uvádí se, že po cca 2 letech souvislého šňupání může dojít k její perforaci (protržení). Je to ale, individuální, a závisí to na dalších faktorech (druh užívané látky, její složení, kvalita, frekvence/množství konzumované látky, hygiena...).
Počáteční příznaky poškození jsou chronická rýma, pocit plného nosu, krvácení apod.
Pokud nějaké potíže cítíte, bude určitě na místě, abyste si zašel na ORL, kde vám i doporučí vhodnou léčbu.
Možná zvážit, pokud se nechcete pervitinu vzdát úplně, zda nezvolit nějaký jiný způsob užití, např. kapsle http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/285/kapsle.html.
Mějte se zatím hezky, buďte na sebe opatrný a když budete potřebovat, klidně ještě napište.
MK