Benzo
Petr
Zdravim Vas, prosim, nevim kudy kam. Po 7 letech uzivani, naduzivani, BZD, jsem posledni rok, rok a pul ustaleny na Denni davce 2 mg clonazepamu. Jsou dny, kdy uziju 3, 4 mg, ale jde o chvile, ktere jsou pro me obecne stresove. Urady, vystupovani pred lidmi, zvladani sve profese, kdyz je frmol. Jsem lekar, 42 let vek, vim, kam se obratit. AT ambulanci mame ve fakultce ale o to jde. Podminkou prace je uzivani 2 mg rivotrilu. A dodrzovani Suboxonove substituce. Jsem na ni uz 8 let, cele sve studium, nikdy to nebyl problem a neni. Ale ztracim kontrolu. Nekdy mi nevyjde recept Rivotrilu. Pak bud snizim davku, coz he nesnesitelne, pokud jdu pod 1,5 mg. Momentalne jsem "si predepsal" neurol ale.. jsem na tenkem lede. Nutno rict, ze opoiodova zavislost vznikla na zaklade operace zlomeniny klicni kosti a otevrene ulnarni zlomeniny. Bral jsem tehdy ULTRACOD a pozdejic Tapentadol. Buprenorfin ke mne prisel ve forme naplasti 35, postupne 52.5 a nakonec 70 mcg/h spolu s tralgitem na prulomovou bolest. Nechci but moc konkretni. Ale mam strach. O praci. O sebe a o pacienty. Je to tezke a ja nevim, kudy kam. Ohledne benzodiazepinu. Uzivam dlouhodobe I Zoloft 100 mg. Nevim jestli zvladnu ambulantni cestu odvykani. Ale urcite se bojim odkryt usus BZD pred mou osetrujici.. byl by to pruser. Svou praci zvladam. A chtel bych Dal. Je mi a mam soukromou praxi.
S diky za radu

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den, Petře.
Myslím, že v podobné situaci určitě nejste sám. Zdravotnictví je bohužel docela rizikové povolání, co se týče přístupu k návykovým látkám. Chtěla bych určitě ocenit, že se tím sám nějak zabýváte a že jste si sám začal uvědomovat, že vaše užívání začíná být problematické pro vás a potenciálně i pro vaše pacienty a že to chcete řešit.
Takhle na dálku se to ale někdy vymýšlí docela těžko, protože vás dobře neznám, nevím, jaké potíže třeba v tuto chvíli pociťujete, jaké máte zázemí, jak jste na tom zdravotně... Proto myslím, že by bylo nejlepší, kdybyste se objednal do nějaké AT ambulance nebo adiktologické ambulance na konzultaci. Tam si s někým v klidu promluvíte a třeba společně přijdete na to, co bude v tuhle chvíli nejlepší. Jestli zkusit vysadit ambulantně, nebo jestli bude pro vás jednodušší varianta nemocničního detoxu (kde vám pomohou zmírnit odvykací stavy). Můžete se pobavit o tom, jestli byste měl zájem o nějakou formu následné léčby. Obecně se vám může i dost ulevit jenom tím, že o tom někomu řeknete, že na takový problém nebudete sám a že uvidíte, že má řešení. Zároveň si můžete být jistý, že vás nikdo nebude soudit a že bude zachována diskrétnost. Služby mohou být často poskytovány i zcela anonymně.
Určitě není jednoduché se odhodlat, ale čím dříve někam zavoláte, tím lépe.
Kdybyste měl zájem o nějaké kontakty ve vašem okolí, stačí napsat, jaká větší města máte dostupná, rádi vám nějaké pošleme.
Nějaké také můžete najít tady: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Kdybyste se také chtěl ještě na něco zeptat, určitě se ozvěte.
Držím palce, odvahu!
Zdraví
T.E.